Visserslatijn 18 juli 2024, Rosfles Harskamp

Zaterdag, 20 juli 2024

Eindelijk dan toch ons eerste potje op ons thuiswater dit seizoen. Na de afzegging van de eerste en de andere locatie van de tweede pot, toch maar geprobeerd ondanks de hoge waterstand om voor alle mensen een plekje te vinden. De goede opkomst zorgt er voor dat vrijwel alle stekken bezet zijn.

Na geloot te hebben worden de stekken opgezocht en de spullen klaar gezet, wat bij sommigen op het ondergelopen vlonder terecht komt. Bijvoorbeeld Henk van Norden liet onder het vissen lekker zijn voeten koel worden. Er zit ondertussen heel veel kleine vis in de vijver, veel ruisvoorntjes, maar ook wel vissen van een mooie maat. Martijn van Omme viste vanavond op de staartstek een stuk of 50 60 mini’s uit het water met een paar baarsjes, terwijl Evertjan jr. met een stuk of 8 mooie voorns dat gewicht ruim inhaalde.

Overal werd wel vis gevangen en ook onze nieuwkomers Dirk Dirksen en zijn zoon Lenn visten alsof ze al 100 jaar ervaring hadden. Natuurlijk werd ook gericht op de grote vissen gevist, maar dat ging best lastig, omdat de kleine vis bijna geen enkel aas met rust liet. Toch werden door Cees van der Oest en Dirkjan Huttinga karpers gehaakt, maar helaas ook verspeeld. Mark de Wilde verspeelde er niet alleen één maar wist ook een beer van een karper er uit te vangen. Helaas niet zo’n dikke buik, maar wel een hele grote. Met deze vis bij de rest van zijn vangst noteerde hij weer een mooie tweede plaats (5140gram). Henk van Reenen bleef ondanks alle aanbeetjes van de kleine visjes, stug door vissen op de karper. Zijn geduld werd ook weer behoorlijk getest, want ze hadden echt geen behoefte om te azen vandaag. Uiteindelijk wist hij in de laatste driekwartier zijn net te vullen met nog 4 spiegelkarpers wat hem de eerste prijs opleverde (12.600gram). Derde was henk van Norden met 1665gram. Bij de jeugd werd Lenn Dirksen met een handvol minivisjes tweede (85 gram) en Evertjan Huttinga jr. met 930 gram tweede.