Visserslatijn 04-04-2015

4 april Rosfles Harskamp

Op onze website www.goudwindeharskamp.mijnhengelsportvereniging.nl wordt sinds enige tijd alle informatie gegeven voor de vissers. Hierop staan ook de gegevens van de wedstrijden die gepland zijn voor het komende seizoen. Op zaterdag 4 april startte de competitie van de witvissers met een thuiswedstrijd op de Rosfles. Het water stond erg hoog, zo zouden we het graag willen houden! Bij het uitzetten van de stekken viel het al op dat er een enorme hoeveelheid kikkers in het water zit en dan geen reiger te zien, alleen een aantal van die zwarte rakkers (aalscholvers) die het elke keer weer moeilijk maken om de visstand op peil te houden. Hopelijk vertrekken die beesten gauw!

Om half één zou er geloot worden voor de stekken, maar enkele vissers hadden het conceptprogramma gedownload van de website, waardoor ze wel heel vroeg waren (’s morgen om 7:00u). Gelukkig kwamen ze ’s middags weer opdagen.
Er waren weer hoge verwachtingen omdat er zoveel mooie maatse vis is uitgezet. De eerste wedstrijd van het seizoen geeft vaak slechte vangsten, vooral door de lage water temperatuur. Een vis is een koudbloedig dier, waardoor ze niet erg actief zijn bij lage temperaturen. Vandaag was het vanaf het startsignaal al raak. Vooral op het middelste gedeelte ter hoogte van het eiland wisten Mark en Coen de Wilde, Dick van Reenen en vooral Jacco van Leeuwen de ene na de andere voorn uit het water te halen. Mark schepte een heel mooi exemplaar uit het water. Dick ving zelfs een roofblei. De meeste gevangen vissen waren van de nieuwe uitzetting. Alle vissers (incl. 4 jeugdleden) vingen vis. Om 15:00 uur kwam Gerrit Donker met een heerlijk soepje langs en al hadden we er gezien de aanbeten bijna geen tijd voor, we lieten het ons heerlijk smaken.

Bedankt fam. Donker!