Visserslatijn 30-05-2015

30-05-2015 Rosfles, Harskamp

Geen bericht is goed bericht zegt een spreekwoord. Voor vandaag zou geen bericht wel een goed idee zijn, want over goede vangsten kunnen we het niet hebben. En natuurlijk kunnen we niet net doen of er niks werd gevangen, maar het was wel heel erg mager!

Nog steeds denken de vissers van HSV de Goudwinde een keer een mooi net vis te vangen in de Rosfles.

Na de uitzetting van ruim 300 kg vis begin van dit jaar is dat natuurlijk ook een redelijke verwachting. Toch bleek vandaag weer dat vissen en vangen twee heel verschillende dingen kunnen zijn. We begonnen lekker in de zon en zolang die niet achter de wolken kroop was het lekker weer. In de loop van de ochtend kwam er wel veel meer bewolking en wind en om half elf een buitje regen van een minuut of twee. Over het weer konden we dus niet klagen. De vis liet zich echter bijna niet zien.

Bij de jeugd waren maar twee vissers met vis. Jorian Versteeg viste een aantal mooie voorns uit het water, hij werd 1e met 660 gram en met dat gewicht zou hij bij de senioren zelfs tweede geworden zijn! Laurens van den Brink liet ook weer van zich horen, met 170 gram werd hij tweede. Hij haakte ook nog een paling die loste voordat hij binnen was. Deze beide junioren kregen een tegoedbon van ’t Guppy Hengelsport.

Bij de senioren werd hier en daar wat kleine vis gevangen, vooral kleine kolbleitjes en wat voorntjes. Slechts één brasem liet zich haken. Henk van Reenen wist een dikke brasem heel dicht bij de kant te vangen en werd onder andere door deze platte eerste met 1970 gram. Tweede werd Martijn van Omme met 300 gram en Dick van Reenen werd derde met 240 gram.

De prijzen voor de senioren werden gesponsord door slagerij ’t Pleintje.

Voor vissers zoals Ben gold helaas: noch vlees, noch vis. Maar hou vol allemaal, het word vast: nog vlees en nog vis!

Sponsors bedankt weer!

Tot de volgende keer!