Visserslatijn 07-07-2016

7 juli 2016, Norschoten te Barneveld

Vissers zitten vol met smoesjes als het niet wil en dikke verhalen als het wel wil, maar dat wisten jullie al wel. In Duitsland schijnt zelfs een kroegje te zijn waar mensen hun dikke-duim-verhalen kunnen vertellen en daar staat bij: “voor jagers, vissers en andere leugenaars”. Dit keer een waar gebeurd verhaal: die jongens uit Harskamp kunnen blijkbaar niet vissen, want ze vangen niks in hun plasje, waardoor ze hun thuiswater nu vaarwel hebben gezegd!

De avondwedstrijd van 23 juni was al geannuleerd, maar voor deze avond werd een andere locatie gevonden.
Door HSV Barneveld werd toestemming verleend om daar een wedstrijdje te houden in de vijver aan de Tabaksland in Norschoten.

De vissers van Barneveld hadden daar ook met hun jeugd enkele wedstrijden gehouden en kort geleden ook met de senioren redelijk vis gevangen. Nu zou vanavond blijken of het aan de vissers of aan het viswater lag die slechte vangsten.
De opkomst was door verschillende afzeggingen niet best. Gelukkig waren er nog wel een paar jeugdleden, die hun eerste visje deze competitie nog moesten vangen. Ca kwart over zeven starten we aan een mooie, redelijk ondiepe vijver met een behoorlijk visbestand. Iedereen ving dan ook al snel vis, vooral kleine voorn, grondeltjes en wat kleine bliek. Rien Schut wist bij de jeugd duidelijk de meeste vissen te vangen. Hij werd eerste met 380 gram voor Richard van Reenen (270gram) die voor het eerst van zijn leven een prijs kreeg met een viswedstrijd. Apetrots natuurlijk!

Bij de senioren vingen Henk van Norden, Coen de Wilde en Martijn van Omme aardig wat visjes. Henk van Reenen was voor hen deze avond echter niet bij te houden, met een netje bliek, voorn en kleine brasempjes ving hij ca 3,5 kg waarmee hij eerste werd voor resp. Martijn en Coen. Een leuk avondje in een mooie vijver. HSV Barneveld bedankt voor het ‘lenen’ van de vijver. Ons kleinste vissertje Richard verzorgde de prijsuitreiking en deelde de beschikbaar gestelde prijzen uit. Sponsors Zoo&Zo EDE en Slagerij ’t Pleintje HARSKAMP hartelijk dank voor jullie bijdrage!

Hoewel we op betere tijden hopen wat betreft de visstand in de Rosfles, bestaat de kans dat nog meer thuiswedstrijden gevist worden op een andere locatie.

Foto van de de gevangen vissen van Rien Schut. ! 1e prijs Junioren

De complete uitslagen en het tussenstanden zijn natuurlijk ook terug te vinden op onze website:

Foto van het aankomende talent Richard met een eerder gevangen vis !