Vissersproat 03-05-2014

Witviswedstrijd 03-05-2014.
Locatie de Rosfles ,Harskamp

Zaterdag 3 mei werd de 3e wedstrijd van HSV de Goudwinde gevist in de Rosfles. Omstreeks 07:00 uur hadden enkele vissers ,7 senioren en slechts 3 junioren, de moeite genomen om naar de waterkant te komen. De verwachtingen onder de aanwezige vissers waren zeer wisselend. Ook nu hadden we weer te maken met een koude nacht net als de eerste wedstrijd in de Rosfles. Nadat iedereen op zijn stekkie zat klonk om 07:30 het beginsignaal en was het wachten op het eerste visje. Het geduld werd ook deze morgen weer op de proef gesteld. Omstreeks half elf, werd er in overleg met de wedstrijdcommissie, besloten de wedstrijd een half uur eerder te laten eindigen vanwege het feit dat er nog geen enkel visje was gevangen. Toen niemand er meer in geloofde kreeg Coen de Wilde alsnog een aanbeet. In eerste instantie werd er gedacht aan een klein karpertje. De vis ging flink te keer en was het lastig om hem aan de kant te krijgen. Nadat de vis in het schepnet was beland was de hilariteit bij de mede vissers erg groot. Coen had namelijk een hele vette paling gevangen en deze telt niet mee voor de competitie. Om elf uur klonk het eindsignaal. De prijzen voor zowel de jeugd als senioren konden helaas niet worden uitgereikt omdat er geen vis was gevangen. In de voorgaande jaren 2013 en 2012 werd nog ruim 3,5 kg en 5,7 kg gevangen in dezelfde periode! Na nog wat discussie over het hoe en waarom er geen vis werd gevangen, ging een ieder weer huiswaarts. Waar is de vis in de Rosfles ??

De volgende wedstrijd(senioren) is op zaterdag 17 mei in de Lage Vaart.
 Vertrek om 06:00 uur parkeerplaats de Rosfles.