Visserslatijn 02-05-2015

Zaterdag 2 mei, Rosfles Harskamp .

Veel prachtige dagen in het voorjaar beginnen fris, ook vandaag zat er ijs op de ruiten van de auto’s. Of het bijgeloof is of niet, het blijkt heel vaak een slecht voorteken te zijn voor de visvangst. De tweede thuiswedstrijd werd door de supergoeie start van het seizoen met hoge verwachtingen gestart door de meeste vissers. Dit keer waren er maar 3 jeugdleden, kom op jeugd, laat je nog eens zien!

De vangst was niet best wat aantal betreft, enkele dikke vissen maakten het totaalgewicht nog een beetje acceptabel. Veel vissers moesten alles uit de kast halen om een aanbeetje te krijgen. Neem bijvoorbeeld Ben van Leeuwen, hij weet echt wel hoe hij vissen moet, maar deze morgen alleen maar een dikke paling aan zijn lijn. Waarschijnlijk heeft de paling het goed nu, er is helaas voor ons genoeg vis dood gegaan om deze gladjanussen elke dag een lekkere maaltijd te bezorgen.

Cees van der Oest zat tussen twee vangende vissers in, hij bleef wat achter met zijn vangst, maar wist toch nog van de nul af te komen. Dick Brehen had ook de eerste helft van de wedstrijd niks, toch wist hij door twee hele dikke vissen en nog wat kleine vis tweede te worden met 3820 gram. Op nummer drie eindigden Coen de Wilde en Henk van Reenen tegelijk, beide met 2350 gram. Henk van Norden wist iedereen dik te verslaan, de rest kwam zelfs niet in de buurt: 5960 gram.

Bij de jeugd was helaas maar één visser met vis: Laurens van den Brink ving drie vissen, genoeg voor 1590 gram.

De prijzen werden vandaag mede mogelijk gemaakt door ’t Guppy Hengelsport Ede. Bedankt!

Wat opviel vandaag dat er bijna geen voorn werd gevangen, hopelijk de volgende keer beter!