Visserslatijn 12-06-2015

12 juni 2015 Breukelen

Echt prachtig zomerweer was het 12 juni, de dag voordat we de hengels weer in stelling zouden brengen. We dachten aan zonnebrand en zonnebrillen, maar op zaterdag de 13e leek het helemaal niet op de voorgaande dag wat weer betreft. Zwaar bewolkt een stevige wind en af en toe een paar spetters water (uit de lucht).

Door verschillende omstandigheden waren er wat afzeggingen helaas, maar toch kregen we weer een aantal bootjes vol met vissers. Ze hadden er zin in. Na een lekker bakje koffie bij jachthaven “de eerste aanleg” werden de motoren gestart. Jaren geleden trokken alle dappere vissers nog met dikke spierballen aan de (roei)riemen, maar die tijd is voor de meesten voorbij. Gerrit Donker kreeg een lief groen milieuvriendelijk elektramotortje mee, waardoor hij naar eigen zeggen om kwart voor negen pas op de stek arriveerde.

Zou havenmeester Evert ook al weten dat hij zo’n coureur is?

Het viel op dat er veel activiteit boven in het water was, veel kleine vis en dat bleek ook uit de vangsten. Al heel snel werden er veel kleine visjes gevangen, Martijn van Omme had bijv alleen maar kleine vis, voornamelijk alver en voorntjes. Hier en daar werd nog wel een (kleine) brasem gevangen. Over het algemeen waren de vangsten echter matig, wel veel kleine vis maar niet erg hoge gewichten.

Om half twee werd er gewogen en konden we zien wie er nog een beetje vis had. Voor de competitie telt deze wedstrijd als individueel mee en daar werd Coen de Wilde derde (2920 gram), Jacco van Leeuwen liet al die oude rotten in het vak ook weer achter zich en werd alweer tweede met 3010 gram. Henk van Reenen liet zien dat er toch echt wel veel vis zat, met 8200gram werd hij eerste. Jacco van Leeuwen

De winnende koppels voor de dubbele koppelwedstrijd gesponsord door Heiwegen Hengelsport waren dit keer: 1. Dick en Henk van Reenen (9740 gram), 2. Coen en Mark de Wilde (4900 gram) en 3. Ben en Jacco van Leeuwen (4850 gram)

Voor twee vissers was deze dag hun trouwdag. Dick van Reenen (37 jaar) en Dick Brehen (24 jaar) zijn pas echt trouw (aan de club) als ze dan toch lekker mee gaan vissen!

Bij het cafetaria “de onthaasting” van de jachthaven probeerden we nog een lekker hapje uit, waarna we weer richting de Veluwe gingen.

Donderdag 25 juni a.s hopen we een avondwedstrijd te houden. Elk lid (dus ook jeugd) van harte welkom aan de Rosfles.

Loten 18:30.uur.