Visserslatijn 19-09-2016

19 september 2015, Rosfles Harskamp

Super rustig en stil begon de dag, bijna geen wind, het water zo glad als een spiegel en dan ook nog van die rustige mannetjes aan de waterkant. De eerste 2 uur van de wedstrijd bleef het droog en er werd redelijk vis gevangen, hoewel er wel weer verschil zat in de gelote plek! Na het regenbuitje van half tien waren bij veel vissers de aanbeten ook weg. Het laatste half uur hadden we ook veel meer regen als vis.

De weging liet weer duidelijk zien dat de uitzetting van begin van het jaar een succes geweest is en aan de dikke brasems die Cees van der Oest wist te vangen kun je zien dat het voerexperiment van dit seizoen ook niet verkeerd is! Wel valt het op dat er bijna geen voorn gevangen word, terwijl die er ook bakken vol zijn in gegaan.

Wat het aantal vissen betreft wat werd gevangen, viel het weer een beetje tegen. Het gewicht was echter weer goed. Het lijkt een nieuwe visserij te worden op ons thuiswater, waar je eerder met soms honderden voorntjes een wedstrijd kon winnen, zien we nu bijna alleen maar grotere vis. De stekken op de linkerzijde van de vijver geven ook steeds de top drie van de vissers (op een enkele uitzondering na). Op deze goudkust zaten ook vandaag de winnaars: 3e Henk van Norden met 4160 gram, Cees van der Oest 2e met 4500 gram en Ben van Leeuwen gaf iedereen het nakijken met 6550 gram.

Door deze uitslag wordt de competitie nog spannender, met nog twee wedstrijden te gaan, zijn er nog meerdere kandidaten om kampioen te worden.