Visserslatijn 22-08-2015

Harskamp, Rosfles 22 augustus 2015

We kunnen het ons bijna niet anders voorstellen of iedereen die niet vist kijkt vol verwachting naar de eerstvolgende Visserslatijn en iedereen die wel vist naar de eerste wedstrijd na de lange zomervakantie.

Sommige vissers waren deze zaterdag duidelijk nog in slaapstand of vakantiemodus als we de vangsten zo bekeken, anderen waren goed wakker:

Jorian Versteeg: viste dit keer alleen bij de junioren. Uiteraard werd hij dan ook eerste, door een mooie brasem en nog wat andere vis wist hij 1200 gram binnen te halen.

Coen: lekker netje vis, vooral kleine brasempjes en kolblei, een enkel voorntje maakte zijn vangst compleet. Met bijna 3 kg net naast het podium.

Henk van Norden: “Ik heb geen tijd gehad om een shagje te draaien, elke keer beet. Heb er nog verschillende mooie laten gaan!” Henk maakte op 10 gram na de 4 kg vol, met onder andere mooie grote kolblei, brasempjes e.d.

Ben van Leeuwen: Tweede plaats met 4200 gram. Wat kan die gast vissen tegenwoordig! pfff… opeens heeft hij wat ontdekt en geeft (bijna) iedereen het nakijken. Zoon Jacco deed het met beduidend minder vis, maar zag voor zijn vader de kans groeien om kampioen te worden en een echte zoon gaat daar van glimmen!

Martijn van Omme: vandaag was hij iedereen de baas. Op de een of andere manier ging die dobber gedurig onder door een mooie grote vis. Met 4820 gram werd hij eerste.

De prijzen werden mede gesponsord door Hengelsport T Guppy uit Ede.

De competitie wordt door deze uitslag nog spannender!

Over Cees van der Oest met één visje van ca 10 gram (zou hij het thuis verteld hebben?) en Henk van Reenen (met 4 visjes) kunnen we het beter maar niet hebben, als zij dit stukje hadden moeten schrijven, dan ging er misschien wel nooit meer iemand naar de mooiste visplas van Harskamp!

Met nog 4 wedstrijden te gaan zijn er nog kanshebbers genoeg voor de eerste plaats.

Het gaat immers om de 8 beste resultaten.

Zou de kampioen van de afgelopen 7 jaar verslagen worden door Ben?

Of gaat Coen het doen? Of gaat iemand anders nog voor een verrassing zorgen ?

Bij de jeugd maken Laurens en Jorian een goede kans voor de eindoverwinning ,

Zie wedstrijduitslagen Junioren

Zaterdag 5 september hopen we naar Breukelen te gaan.