Visserslatijn 30-04-2016

30-04-2016, Harskamp, Rosfles

Voor de tweede keer dit jaar werd er bij de mooiste vijver van Harskamp eo deze zaterdagmorgen een wedstrijd georganiseerd voor alle leden van de hengelsportvereniging. Als alle leden zouden komen, zouden we zeker een probleem hebben met het aantal stekken rondom de vijver. Toch vinden we het niet erg als er nog meer vissers mee komen vissen! En hoewel we vandaag, mede door onze trouwe visvrienden uit Ede, niet mochten mopperen over de opkomst heten we anderen voor de volgende keer ook van harte welkom!

Om zeven uur werd er geloot voor de plekken, alles klaar gezet, hengels uitgepakt, tuigjes gemonteerd en ga zo maar door. Toen om half acht het startsignaal klonk had iedereen er wel zin in! Er was wel weinig leven in het water zichtbaar, nagenoeg geen springende vis, kringen of aasbelletjes. Was dat een slecht voorteken?

Na zo’n week met veel regen hadden we wat weer betreft toch een hele mooie dag. Geen spatje regen, redelijk veel zon en niet te veel wind. De vogels lieten ook een prachtig concert horen. Wat is de natuur toch mooi!

Binnen een uur wisten we het al wel: dit is niet best. Niemand van de aanwezigen had ook maar één teken van vis gezien, geen stootje! Regerend kampioen bij de jeugd, Jorian Versteeg die er ook weer bij was, kon er zelfs ook niets aan veranderen… Het werd er in de loop van de wedstrijd niet ongezelliger op, de meesten gingen wel even bij een buurman bijpraten. Iedereen wist dat één visje genoeg kon zijn voor de meeste punten en voor de dagprijs, maar niemand had de juiste truc om er één aan de haak te slaan, totdat er een half uurtje voor het eindsignaal toch nog actie kwam! Henk van Reenen haakte een grote vis, die zich na een spannend gevecht eindelijk overgaf: een dikke brasem vol paai-uitslag van meer als 2kg was de buit. Henk was helaas de enige met vis en werd deze wedstrijd eerste met 2230gram. Onze sponsor Plus Pater zorgde voor twee rijk gevulde boodschappen tassen. Bedankt!

Over twee weken hopen we naar Breukelen te gaan. Uiteraard is het programma, uitslagen en ander nieuws ook te volgen op http://goudwindeharskamp.mijnhengelsportvereniging.nl/

Vissers die graag mee willen doen met een wedstrijd en denken niet goed genoeg te kunnen vissen: wij kunnen het ook niet, dus kom er gerust bij zitten!

Wedstrijduitslagen update 30-04-2016 Junioren