Visserslatijn 18-04-2015

18 april 2015, Breukelen

Nooit eerder gingen de visvrienden van de Harskampse vereniging De Goudwinde zo vroeg in het seizoen naar Breukelen. Elke weer komen een redelijk vaste groep vissers al vroeg in de veren om richting Scheendijk te gaan. Mensen die daar weleens vanuit een bootje gevist hebben, midden in de vrije natuur, begrijpen dat je daar vroeg voor uit je bed komt!

Rond zeven uur arriveren we om bij de Eerste Aanleg een bootje te vullen met visspullen en van een lekker bakje koffie te genieten. Na de koffie het water op om een mooie stek te vinden. Het weer was werkelijk onvoorstelbaar mooi, volop zon en bijna geen wind. Heerlijk! Het had deze ochtend echter wel een klein beetje gevroren, waar de vis nog weleens minder fijn op reageert. Vandaag werd er echter redelijk gevangen, op sommige plekken met een trage start, maar de meeste vissers wisten nog best wel een beetje voorns en een enkele brasem te vangen.

Om half twee kwamen we op de weegplek samen om te zien wie het er vandaag het best had afgebracht. Er zaten toch weer hele mooie resultaten bij. Jacco van Leeuwen viste zijn tweede wedstrijd bij de senioren en hij gaf de meesten weer het nakijken, met een mooi netje vis waaronder enkele brasems werd hij derde met 4720 gram. Doet Jacco dat de rest van het seizoen ook, gewoon in de top drie eindigen? Dick Brehen was ook weer van de partij en liet dat ook merken. Zijn vangst bestond vooral uit voorn en als extra een hele grote brasem van 1910 gram, werd hij tweede met 4980 gram.

Henk van Reenen werd vandaag eerste met 5770 gram. Onze sponsor Gerrit Donker (Donker Bouwproducten) viste net naast de prijzen, met 4090 gram werd hij vierde.

Heel sportief natuurlijk, hij had waarschijnlijk weer met schroeven zitten voeren!

Gerrit, bedankt voor de goed gevulde rugtas. !!

Prijzen werden beschikbaar gesteld door Bouwproducten Donker!!