Vissersproat 19-04-2014

Witviswedstrijd 19-04-2014,
Locatie Bestevaer , Eem bij Baarn.

De nasmaak van de eerste wedstrijd op de Rosfles was er nog een beetje, maar blijkbaar had niet iedereen genoeg gekregen van het vissen. Een aantal vissers stond ook deze morgen klaar om zich door de vis te laten verrassen. Dit keer moest de Eem er aan geloven. De Eem is eigenlijk de verlenging van het valleikanaal, dit water is een verbinding tussen de Rijn (bij Rhenen, Grift) en het Eemmeer. Het Eemmeer is als het ware een restje IJsselmeer. De Eem is een prachtige rivier met een mooi visbestand, in het voorjaar worden daar regelmatig goede vangsten geboekt. De laatste jaren vissen we daar één wedstrijd met wisselende resultaten.
Aan de waterkant werden de stekken bepaald, spullen klaar gezet en de strijd kon beginnen. Na het startsignaal liet de zon zich al snel zien, wat de temperatuur wel ten goede kwam. Na een kwartiertje moesten we het echter al weer zonder doen en met de koude Noord-oostenwind was het behoorlijk fris. Om een uur of elf werd het allemaal lekkerder, zon en een gedraaide wind. De meeste vissers hadden het uiterst moeilijk om een visje te verschalken, ze lieten zich slecht vangen. Martijn van Omme viste volledig achter het net, geen enkele vis; dat zijn we niet gewend van hem! Cees van der Oest en Dick van Reenen moesten met een paar kleine visjes genoegen nemen, Henk van Norden en Ben van Leeuwen vingen bij de kleine vis allebei nog een kleine brasem. Henk werd, net voor Ben, derde met 810 gram. Coen de Wilde ving meer en grotere vis: met 3.290 gram tweede. Eerste werd Henk van Reenen met een mooi net brasems en bliek en een paar voorntjes, alles bij elkaar goed voor ruim 12 kilo! (12.340 gram) Blijkbaar toch uitgeslapen!

De volgende wedstrijd is op zaterdag 3 mei 2014 in de Rosfles te Harskamp. Ieder lid is van harte welkom.
Loten om 7:00 uur, vissen van 7:30 uur tot 11:30 uur

Er worden dit jaar ook verschillende karperwedstrijden georganiseerd.. Let op: opgeven verplicht: zie website

Meer informatie, wedstrijdreglement en programma is te vinden op: http://www.goudwindeharskamp.mijnhengelsportvereniging.nl/