Visserspraot 19-06-2014

Donderdag 19 juni Rosfles
De eerste avondwedstrijd dit seizoen. Elk jaar proberen we er weer een paar in te plannen, meestal twee avondwedstrijden voor senioren en jeugd samen en twee jeugdwedstrijden met begeleiding. Dit keer was het een gezamenlijke wedstrijd. De meeste vissers gaven al van te voren aan dat dit de laatste kans was na die wedstrijden in Harskamp zonder vis. Vandaag moest het gebeuren, want anders... Heel benieuwd of er nog een visje te vangen was werden de hengels opgetuigd. Na het startsignaal was het al meteen raak: op verschillende plekken werd hele kleine voorn gevangen. Bovenin en tijdens het zakken van het aas, hapte de kleine voorn toe. Op verschillende plekken was een redelijk aantal kleine vis te vangen. Ook de jeugd liet zien wat mogelijk was, zij vingen ook allemaal vis! Ben van Leeuwen liet weer eens zien dat hij niet vies is van karper op z’n stok. Weer ging hij de strijd aan met een forse vis, dit keer won de karper. Tijdens het kleine buitje regen verspeelde Henk van Reenen nog een brasem, Coen even later een grote vis en aan het eind van de wedstrijd ving hij weer een mooie paling. Coen onze palingkoning liet zijn specialiteit weer eens zien, helaas tellen ze niet mee. Tijdens de prijsuitreiking bleek dat iedereen vis had gevangen en dat er veel meer actie was geweest als dat we hadden gedacht! Er is weer hoop, want kleintjes worden groot! Alles bij elkaar was het gewicht gering maar het aantal vissen ging toch in de honderden lopen. Henk van Reenen werd eerste met 930gram, tweede Coen met 580 gram en derde Martijn van Omme met 510gram. Zij gingen met een tegoedbon van sponsor ‘t Pleintje naar huis, bedankt! Bij de junioren werd Jacco van Leeuwen eerste met 340 gram, David Voskuil maakte ook een goed debuut, met 200gram werd hij de tweede. Rick van den Brink liet ook weer wat zien, hij werd derde met 170 gram.