Visserspaoat 14-06-2014

aterdag 14 juni Breukelen Zaterdagmorgen rond 06:00 uur vertrekt de visploeg van HSV de Goudwinde vanaf de parkeerplaats van de Rosfles richting Breukelen. Altijd weer een hele rit, toch bijna een uur rijden, maar zelden dat we het de moeite niet waard vinden! Ook deze zaterdag met elf man vol goede moed richting het water. Twee keer per seizoen vissen we daar vanuit het bootje. Bij de Eerste Aanleg (scheendijk) liggen de boten al klaar, tegenwoordig zelfs voorzien van motortjes, de echte bikkels die met dikke armen hun vismaat naar hun stek roeien zijn verdwenen... Waarschijnlijk willen de meeste vissers toch de krachten sparen voor het vissen! Na een lekker bakje koffie varen we met z’n allen uit om een mooi stekje te vinden. Altijd ben je weer verbaasd hoe uitgebreid het is, zoveel eilandjes, zelden zie je vissers van je eigen club terug. Voor de meeste vissers was het al snel raak, bijna overal werd veel kleine vis gevangen. Vooral kleine voorn op de bodem en de alver en ruisvoorn pakten bovenin het aas al. Zo’n leuke start geeft na een paar uur ook vaak brasem op de stek. Meeste deelnemers profiteerden daar dan ook van en er werden verschillende brasems geland. Om half twee werd er op de weegplek gewogen, dat gaf eindelijk weer eens een mooie uitslag! Daar waren de meeste helemaal aan toe. Er werd zelfs meer als 50kg vis gevangen! <br>Derde koppel is Mark en Coen de Wilde met 10.830gram, tweede met 11.190 gram Henrie van den Brink en Gerrit Donker en eerste Dick van Reenen &Zn (Henk) die samen bijna 16 kg visten te vangen. Terug bij de Eerste Aanleg zorgde Henrie van den Brink voor de prijsuitreiking. Drie mooie gevulde manden werden uitgereikt aan individuele winnaars, gesponsord door Van den Brink techniek. Hartelijk dank!