Visserslatijn 03-09-2016

3 september 2016, Breukelen

September is het alweer, de herfst voor de deur al was dat de afgelopen weken nog niet te merken. Prachtig zomer is het de afgelopen dagen geweest, maar daar was bij het begin van deze zaterdag morgen niks meer van te merken. Onder de grijze lucht reden we richting de provincie Utrecht om daar de tweede wedstrijd te vissen van de koppelwedstrijden die gesponsord worden door Heiwegen Hengelsport.

Rond zeven uur worden bij de jachthaven in Scheendijk de bootjes volgeladen met visspullen om na een lekker bakje koffie het ruime sop te kiezen. Al gauw heeft ieder een plaatsje gevonden in het uitgestrekte gebied en kan de strijd beginnen. Al gauw vallen de eerste druppels, maar gelukkig is het maar een klein buitje waarna we kunnen genieten van heerlijk weer. Sommige vissers genoten daar meer van, dan van hun vangst, blijkbaar komen sommige heren vooral voor de gezelligheid, want vissen vangen bleek moeilijk voor de koppels Van Reenen/Van Reenen en Donker/Huttinga. Laatstgenoemde wist overigens wel de vangst van de vorige keer te verdubbelen, met twee visjes ving hij twee keer zo veel als de vorige wedstrijd. Als dat zo doorgaat leert de algebra ons dat we over een wedstrijdje of tien boven de 1000 vissen kunnen verwachten van hem!

Steffan Brehen, die met de feeder viste, ving samen met vader Dick leuk vis, met enkele brasems wisten ze ca 9kg vis ter weging aan te bieden. Met deze vangst wisten zij de tweede plaats te bemachtigen voor Henk van Norden, die samen met Ben van Leeuwen derde werden met ruim 4 kg vis. Ook deze dag waren er weer winnaars: vader en zoon Coen en Mark de Wilde bleken ook vandaag weer niet te kloppen door de andere deelnemers. Met 9600gram vis, waar de brasem vooral voor het gewicht zorgde, werden ze eerste. Dat vissen hebben die gasten ze vaker gedaan!

Na nog een hapje en een drankje ging iedereen weer naar de Veluwe om het ‘thuis te vertellen’. Het is dan natuurlijk wel de vraag of iedereen er over praten wil…

Met nog drie wedstrijden te gaan word de competitie al weer heel spannend. Het kan nog heel veel kanten op. Gaat Coen het dit jaar weer doen of komt er nog een eindsprint uit een onverwachte hoek?