Visserslatijn 28-05-2016

Zaterdag 28 -05-2016, Rosfles te Harskamp

Wat een gedoe dat vissen. Weer een zaterdag naar de haaien, weer geen schub gevangen, weer achter het net gevist, weer voor niks van huis gegaan, weer voor noppes aan de waterkant. Pfff…

iet zo mopperen zullen jullie denken, maar we hebben toch wel serieus reden tot klagen over de vangsten. Ook deze zaterdag was het droevig! Waar is al die vis gebleven? Alles weggevangen en vermoord door die gevleugelde zwarte boeven (aalscholvers)? Of ligt alles dood op de bodem?Aan de vissers ligt het in ieder geval niet, fanatiek genoeg! Nog steeds blijven ze het proberen en ook deze zaterdag weer verschillende trouwe sportvissers. Na uren naar de roerloze dobberantenne te staren, had Martijn toch nog een aanbeet. De vis verzette zich hevig en was het duidelijk niet eens met de visser. Brasem? Of toch een karper? Was het maar waar, een dikke paling wist Martijn boven water te halen. Helaas telt deze roofvis niet mee voor de witviscompetitie en dus hielp deze enige vis van vandaag hem ook niet aan een overwinning. Henk van Reenen haakte nog een dikke vis, maar die wist zich al snel te onthaken, waardoor er vandaag geen winnaars waren, wel heel veel verliezers!

Het is de vraag nog wat we met de overige thuiswedstrijden gaan doen. Misschien dat de wedstrijdcommissie nog een kans ziet om de wedstrijden naar andere viswaters te verplaatsen. Houd de eventuele wijzigingen in de gaten op onze website!

We kregen van onze visvriend Gerrit Donker nog wel een doordacht advies: dichtstraten die boel, zegt hij. Eerst de helft van de vijver dicht gooien zodat de vis in een mooi klein stukje water opgehoopt zit en als dat nog niks is moet de rest ook maar dicht!

Zaterdag 11 juni hopen we de kust van de Hoge Vaart onveilig te maken, als we daar ook niks vangen maken we er waarschijnlijk een andere club van. De kans is groot dat we dan een mens-erger-je niet-vereniging oprichten. Eén voordeel hebben we: de vangst kan alleen maar beter worden, slechter kan niet!