Vissersproat 05-04-2014

Witviswedstrijd 05-04-2014,
Locatie de Rosfles, Harskamp

Geen sneeuw, geen ijs, geen echte winter dus en ook geen aalscholvers gezien bij de vijver tussen de laatste wedstrijd (oktober 2013) en de eerste van het kersverse seizoen. Uiteraard waren de vissers er dan ook helemaal klaar voor. Door de laatste weken met dat mooie weer krijg je er wel weer zin aan om even een hengeltje uit te gooien. Een mooi aantal deelnemers stond om 7:00uur klaar om naar de stek te gaan. Altijd weer leuk om te zien dat nieuwe gezichten van vorig jaar laten merken dat ze het naar het zin hebben bij ons en dus weer terugkomen! Het water lag er mooi bij, zo vlak als een spiegel, meestal niet het beste teken wat vangsten betreft. Graag zien we leven aan de oppervlakte, azende vis, belletjes e.d.. Het leek een uitdaging te worden. Geheel volgens traditie waren de vangsten zoals bijna alle andere jaren de eerste wedstrijd. Twee vissen over alle deelnemers daar kwamen we niet voor! Wel hebben we heerlijk kunnen uitrusten, genieten van het mooie weer en van het concert waar de vele vogels ons weer op trakteerden. Bij de junioren was geen enkele vis gevangen, geen schand vandaag... Bij de senioren werd Dick Brehen met een hele brasem van 2,5 kg! eerste en tweede met ook één echte vis (baarsje van ca 10gram) Dick van Reenen, zij gingen met een mooi gevulde levensmiddelenmand naar huis. De rest van de club is al weer de tactiek voor de volgende wedstrijd aan het bedenken. Zou het soms aan de naam kunnen liggen? (Dick)

Volgende wedstrijd  in de Eem, (Bestevaer)is over twee weken (19 april) vertrek 6.00uur vanaf de parkeerplaats bij de Rosfles.
 Alle senioren van harte welkom