Visserslatijn 17-10-2015

17 oktober 2015, Rosfles Harskamp Zo dan, de laatste pot van het seizoen op deze zaterdag. De laatste wedstrijd is traditiegetrouw een middagwedstrijd. Gelukkig maar, want na een grijze en miezerige zaterdagmorgen, werd het ’s middags gelukkig droog en konden we onder (bijna) ideale omstandigheden de strijd beginnen en beëindigen.

Want vandaag moest de beslissing vallen van de zeldzaam spannende competitie. In theorie konden vandaag Coen de Wilde, Ben van Leeuwen en Henk van Reenen nog kampioen worden, maar in de praktijk wordt het er natuurlijk maar één !

Toen iedereen om half één zijn plaatsje op had gezocht en de spullen klaar gemaakt, kon het beginnen. Ook vandaag weer was de stek belangrijk om genoeg vis ter weging aan te bieden. Henk van Norden en Henk van Reenen kwamen al redelijk snel op gang door wat kleine vis te vangen, maar Van Norden wist ook nog eens een grote brasem te landen, dat helpt! En wat deed de koploper, Coen? Hij zat gewoon te niksen, alsof hij deze wedstrijd niet meer nodig had om kampioen te worden. Hij vertrouwde blijkbaar volledig op Henk van Norden en Jacco van Leeuwen die ondertussen ook lekker zat te vissen, dat zij er wel voor zorgden dat Henk van Reenen of Ben van Leeuwen geen kans maakte. Om 15:00 uur kwam de (ook traditionele) erwtensoep, alleen was het dit keer hele echte van onze sponsor Slagerij ’t Pleintje. Een ongewoon lekkere pan vol snert met een half varken erin en roggebrood met spek erbij. Alleen daarom zou je al gaan vissen!

Na de soeppauze ging bijna iedereen nog vol voor de laatste grote vissen, maar alleen Jacco deed nog spectaculaire dingen. De strijd was om 16:30 uur gestreden en na de vangst te hebben gewogen kon de uitslag worden bekend gemaakt.

De winnaars bij de jeugd Rien Schut (150 gram, 1e prijs) en Jorian Versteeg (25 gram, 2e prijs) gingen er met de prijzen van door (met dank aan sponsor ’t Guppy)

Bij de senioren liet Jacco van Leeuwen iedereen dik achter zich met twee prachtige brasems en een mooi aantal voorns (5120 gram), Henk van Norden viste ook weer een goeie pot (2e met 2760 gram) en Henk van Reenen werd derde met ruim 16 ons. En Coen? Hij lachte erom, Jacco hielp hem om toch eindelijk kampioen te worden!

Tijdens de jaarvergadering, die gepland staat op 25 november a.s. in het PMT-gebouw, zullen de prijzen worden uitgereikt.

Alle leden, dus ook junioren uiteraard van harte welkom!