Visserslatijn 18-07-2015

Visserslatijn 18-07-2015 Eem Baarn

De laatste wedstrijd voor de zomervakantie zou volgens het wedstrijdschema gevist worden in de Lage Vaart. Door de super slechte vangsten de afgelopen keren, meende de wedstrijd commissie een goede reden te hebben om de locatie te wijzigen: het werd de Eem.

Natuurlijk waren we dan ook benieuwd of dat ook goed uit zou pakken, vooral ook omdat de Eem vooral in het voorjaar het aangewezen water lijkt te zijn voor een goed gevuld net.

Ook vandaag gaf de opkomst reden tot tevredenheid, mede door een aantal trouwe Zwarte Schapen (vereniging uit Ede).

Zo moeten we er weer volop tegen aan en het zorgt voor een beetje extra concurrentie.

Het weer was prachtig, veel zon en van de wind hadden we niet al te veel last, hoewel het er in de loop van de ochtend niet rustiger op werd. Al heel snel werd overal vis gevangen, dat beloofde wat, dachten we… Helaas, al snel was het over en was het weer moeilijk om een visje te vangen. Alleen op de staartstek zat Hans Budding aardig te vissen en aan het begin van het parkoers liet Henk Oskam van zich horen, vaak letterlijk zelfs, hij had er echt schik van. Het hield maar niet op bij hem, alleen de grote vissen liet hij gaan, dacht hij soms dat hij ze niet nodig had??

Niels van Leeuwen haakte in een prachtige dikke vis wat een gigantisch mooie winde bleek te zijn van ca 1800 gram! Zijn broertje Jacco liet op kop een zeelt gaan, maar wist nog redelijk wat klein spul ter weging aan te bieden. Hun vader was ze vandaag weer de baas, 3 vissen (2 grote brasems en een kleintje) zorgde voor 4290 gram, 3 hele mooie resultaten op rij, hoe doet hij dat?
Hans Budding wist 1e te worden met 4500 gram en Henk Oskam 3e met 3440 gram.

Wat de competitie betreft, word het nog heel spannend na de vakantie.

Met nog 5 wedstrijden te gaan zijn er nog kanshebbers genoeg voor de eerste plaats.(zie wedstrijduitslagen Senioren )

Het gaat immers om de 8 beste resultaten.

Zou de kampioen van de afgelopen 7 jaar dit keer volledig verslagen worden door Ben? Of gaat Coen het doen? Of gaat Jacco voor een verrassing zorgen en gaat iedereen voorbij met een dikke eindsprint?