Visserslatijn 03-10-2015

03-10-2015 Hoge Vaart Trekkersveld

3 oktober 2015, Hoge Vaart Trekkersveld. Voor de laatste uitwedstrijd van het seizoen had de Wedstrijdcommissie een ander plekje bedacht als anders. Bij Biddinghuizen zou het moeten gebeuren, maar helaas kon dat niet doorgaan omdat er te weinig stekken zijn om onze fanatieke vissers te stationeren. Dus toch maar weer uitgeweken naar de Baardmeesweg op Trekkersveld.

Coen had daar de stekken al uitgezet en met een beetje knipwerk zag het er weer perfect uit, het kostte hem alleen een nat pak.

Het beloofde een mooie dag te worden, met weinig wind en veel zon. De voorspellingen kwamen uit en we konden dus zeker niet mopperen op het weer. We zagen van alles: duizenden schreeuwende spreeuwen, verschillende ijsvogeltjes, bootjes, roeiers en een vrouw die in haar eentje de hoge vaart bedwong met haar roeischuit en zichzelf daarbij luidkeels aanmoedigde in woorden die leken niet begrijpen!

De eerste twee uur van de wedstrijd ving bijna iedereen wel vis, hoewel er wel weer behoorlijke verschillen waren. Henk Oskam lootte de staartplek en wist dat heel vakkundig uit te buiten. Hij gaf iedereen het nakijken, met bijna 6 kg voorn, een enkele winde en wat baars werd hij winnaar. Henk van Reenen, die dit seizoen de meeste wedstrijden voor spek en bonen mee viste, was er ook eindelijk weer bij. Met 2730 gram wist hij tweede te worden. Henk van Norden maakte het Henk en podium vol, hij werd derde met 2690 gram. Apart hè, dat je bij zo’n wedstrijd per se Henk moet heten om te winnen!

Ben van Leeuwen zat vandaag weer op kop (hoe doet hij dat?), maar zo sportief als hij was ging hij vol voor de vijfde plaats, de dagprijs vandaag. En als hij ergens z’n zinnen op heeft gezet, dan gaat dat gebeuren! En zo ging Henk Oskam en Ben van Leeuwen met een grote gevulde tas boodschappen naar huis.

Plus Pater uit Harskamp sponsorde deze wedstrijd, hartelijk bedankt.