Visserslatijn 6 juli 2024, Bearlake Putten

Zaterdag, 20 juli 2024

Vandaag de jacht op karper van de commercial vijver van de Berenkuil. De voormalige forelvijver zit barstensvol vis. Veel kleine witvis, die de meeste vissers vandaag juist niet willen vangen, maar vooral heel veel karper.

maar vooral heel veel karper. Grote graskarpers, dikke spiegels en uit de kluitengewassen schubkarpers, waar vissers zo graag over bluffen, maar natuurlijk ook veel kleinere karpers. Prachtige sport kun je hier beleven met allerlei vistechnieken. Vandaag stond er een stevige wind, die in de middag zelfs wat stormachtig werd, waardoor het vissen op grotere afstand met de pelletwaggler niet echt wat was.

Vandaag waren de vaste stok en de methodfeeders de wapens. Cor de Vieg ving zijn eerste dikke karper al binnen 3 minuten, strak tegen het kantje. Dirkjan Huttinga en zijn zoon Evertjan visten heerlijk met de method, waarbij vader het voor de pauze lekker deed, maar na de pauze zijn zoon de echte klappen uit deelde. Van de vissers die voor de pauze nog met de vaste stok visten, gingen er toch wat met de methodfeeder verder in de middag. Bij Coen en Mark pakte dat best goed uit, vooral Coen was lekker op dreef en pakte best veel vis. Henk van Reenen bleef met de vaste stok zijn ding doen. Een bolletje deeg of een harde pellet zorgde uiteindelijk voor de nodige aanbeten en mooie vissen.

Uiteraard werden er ook wel best weer wat vissen gelost, zoals ons wel vaker overkomt helaas. Het eindresultaat bestond uit bijna 140 kg vis, een mooie dag en tevreden mensen. Coen werd deze dag eerste met 32.374gr, Henk tweede met 26388gr en Mark derde met 25.560gr.