Visserslatijn 18 mei 2024, Snakelake Berenkuil te Putten

Zaterdag, 1 juni 2024

Net iets te veel afmeldingen om te kunnen pochen op een geweldig deelnemersveld, maar toch genoeg mensen om samen lekker te kunnen genieten van een mooie dag, zonder regen aan de over van wat hier Snakelake wordt genoemd.

Het slangvormige water van ongeveer 13 meter breed barst van de vis. Vooral het mooie karpertje wat de F1 wordt genoemd, moet hier het gewicht gaan bepalen. Dit vissoort heeft het voordeel dat je ze bijna overal mee kunt vangen en op alle plekken, maar om ze er echt goed op te krijgen en een lekker tempo te kunnen maken, moet alles kloppen. En laten we eerlijk wezen, de vissers kunnen zelf ook behoorlijk het verschil maken. Vandaag viel het allemaal nog niet echt mee, of waren onze verwachtingen weer veel te hoog? Voor de pauze werden er best wel wat vissen gevangen, maar echt geen grote hoeveelheden. Alleen Martijn begon een uur voor de pauze lekker te vangen. Dicht tegen de eigen kant aan met een bolletje deeg kwamen er verschillende vissen in zijn net. Ook na de pauze werd het niet bij iedereen beter, alleen Henk van Reenen ging toen wat beter vissen met harde pellet tegen de overkant en ook nog wat vissen in de margin.

Uiteindelijk vingen we allemaal vis, genoten we van het broodje bal, of van het weer of van het vissen zelf natuurlijk. Martijn van Omme was niet meer te verslaan en won deze pot met 24.300gram. Henk van Reenen werd tweede met 16.440gram en derde Mark de Wilde met 10.280gram.