Visserslatijn 20 april 2024, Breukelen

Maandag, 6 mei 2024

De tweede uitwedstrijd die op het programma staat, is weer naar de provincie Utrecht, maar dan even wat verder als Baarn. Het is nog amper licht als de ring om Utrecht word gereden richting ons viswater deze dag.

arkeren bij de Eerste Aanleg en de grote hoeveelheid spullen in de bootjes laden, waarvan je elke keer weer de vraag stelt of we het niet met veel minder kunnen! Kwart voor zeven worden de motoren gestart en varen de koppels vissers uit richting een stekje in het uitgestrekte oude veenwingebied. Hier en daar werd al vrij snel een visje gevangen en daar zat bij sommige vissers ook brasem bij. Maar zoals veel vaker het geval waren de verwachtingen hoger dan de uiteindelijke vangst. Koppel vader en zoon De Wilde zijn hier toch wel een zo’n beetje onoverwinlijk , maar vandaag geen schim van dat. De meeste vissers hadden echt moeite om goed vis te (blijven) vangen en dat leverde dan ook geen hoge uitslagen op. Alleen Dick en Henk van Reenen en familie Budding passeerde de tien kilo. Met ruim 13kg werd familie Van Reenen 2e met een klein verschil van een ons of vier achter Hans en zijn broer Arnold Budding. Dat deze broers goed konden vissen was al wel bekend, maar nu lieten ze dat ook zien door een mooi netje brasem. Gefeliciteerd!