Visserslatijn 30-09-2023, Breukelen

Zaterdag, 14 oktober 2023

De laatste uitwedstrijd al weer dit seizoen. Onder prachtige weersomstandigheden zagen we de zon opkomen boven de Breukelveense plassen. We waren dit keer wat eerder dan de zon, maar door de opgedane ervaringen in de laatste decennia kunnen we daar ondertussen blindelings de weg vinden.

Zoals gewoonlijk zijn er een aantal stekken die vaak standaard door een koppel bezet worden, maar vandaag ook weer mensen die een nieuwe stek probeerden. Vrij snel nadat de eerste maden en wormen de bodem raakten, werden ook de eerste vissen gevangen. De best positieve start veranderde echter al snel en sommige koppels vingen nagenoeg alle vis in de eerste helft. Echt lekker brasem vangen zat er voor de meeste vissers niet in, hoewel Gerrit Donker en Evertjan Huttinga een mooi resultaat boekten door een handvol platten.

Mark en Coen de Wilde waren vandaag weer fenomenaal; ze kwamen met zulke volle netten terug, dat wegen eigenlijk niet te doen was! Met een bovenloopkraan of een Hoeflon op het weegeiland zou het voor de weegploeg allemaal wat beter in de buurt van de ARBO-normen komen. Dit koppel werd vandaag -zoals vaker de laatste jaren- eerste, met een prachtig gewicht van 35.360kg, weer een nieuw record daar!

Ons tweede koppel was vandaag Dick van Reenen samen met Gerrit Donker, met ca 130 jaar levenservaring mag je dat natuurlijk ook wel verwachten, maar toch een applaus voor de bijna 11kg vis.
Richard van Reenen viste ook eindelijk weer eens mee, hoewel hij vooral kwam om alles vast te leggen. Gewapend met camera en drone was de hengel maar bijzaak natuurlijk. Hopelijk zorgt hij dat er binnenkort mooie beelden te zien zijn op onze website van de strijdende vissers.

Bij de Eerste Aanleg werden uiteindelijk onder het genot van een hapje en een drankje de prijzen uitgereikt en werd er natuurlijk ook al weer gepraat over de volgende wedstrijd: de snertwedstrijd op zaterdagmiddag 14 oktober in de Rosfles.