Visserslatijn 14 oktober 2023, Rosfles Harskamp

Dinsdag, 17 oktober 2023

De laatste pot van het seizoen vissen we traditiegetrouw op onze eigen visvijver. Dit keer voor het eerst rondom de gerenoveerde vijver. Veel snoeiwerk heeft ervoor gezorgd dat we weer lekker de ruimte hebben om met hengels te zwaaien, maar vooral de nieuwe hardhouten visvlonders zorgen niet alleen voor een mooi plaatje, maar geeft ook erg veel comfort.

Vooral tijdens de wedstrijden kan iedereen prachtig op zo’n genummerd vlonder terecht. Op zo’n vlakke, stabiele basis moest het vandaag gebeuren. Veel kleine vinnige buitjes, afgewisseld met zon, maakte het wat het weer betreft niet echt een topdag. Van zweten in het T-shirt, tot bibberen in het vispak, alles was vandaag mogelijk. De vis beet zuinig, wellicht door de grote hoeveelheid koud water die er in de afgelopen dagen bij is gekomen. Hoe het ook kwam, alles moest vandaag weer uit de kast gehaald worden om vis in het net te krijgen. Hier en daar werd wat voorn gevangen, en Mark de Wilde ving al vrij snel een spiegelkarper. De meeste vissers verlangde halverwege dan ook naar een pauze waar we getrakteerd werden door een heerlijk erwtensoepje met roggebrood. Met een gevulde maag werd de tweede helft ingezet, mar de enige visser die echt gekke dingen deed was Henk van Reenen. Hij was gestart met het vissen met maden en had al wat witvis en drie karpers in het net, maar na de pauze deed hij er nog een schepje bovenop. Vissend met expanders en pellets maakte hij zijn leefnet bomvol. De weegploeg noteerde bijna 39kg vis, een nieuw record tijdens de wedstrijd. Mark de Wilde deed vandaag wat hij het hele seizoen al doet: goed vissen en eerste of tweede worden! Tweede vandaag dus met 4880gram. Cor de Vlieg viste zoals gewoonlijk op zijn eigen maniertje, geen ingewikkelde strategie, maar wachtend op die ene dikke karper (of misschien nog een tweede). Vandaag pakte dit weer best uit voor hem en kon hij vandaag met de derde tegoedbon van sponsor ’t Pleintje naar huis.