Visserslatijn16 september 2023, Rosfles Harskamp

Dinsdag, 26 september 2023

Onder prachtige weeromstandigheden werd op deze zaterdagochtend de op één na laatste pot van de Rosfles-competitie gevist. Windkracht 1 maximaal uit het Noordoosten en de zon zoals gewoonlijk ook weer uit het oosten, mooi glad wateroppervlak Ondanks wat afmeldingen toch nog een redelijke opkomst met onze Jacco (van Leeuwen) er weer eens bij en ook zijn maat Teunis had hij weten te strikken om een keer mee te doen. Heel mooie om oude bekenden weer te zien, maar ook om weer nieuwe leden te kunnen verwelkomen. Zoals we vaak zeggen we dat we voor de gezelligheid gaan vissen, of sommigen om thuis weg te zijn ; ) , hopelijk vonden ze het gezellig genoeg, want hun vangst was niet geweldig. Des te meer reden om dit de volgende keer te komen verbeteren!

Over het hele parcours werd wel een aan beetje gezien en ook wel wat kleine vis gevangen, alleen Cor de Vlieg wist al snel een hele grote karper te vangen en Henk van Reenen pakte er in het eerste uur ook twee. Toch ook weer wat verspeelde vissen vandaag hier en daar. Martijn pakte uiteindelijk ook een grote spiegel van ruim 5,5kg, dat ie vals gehaakt was laten we natuurlijk buiten beschouwing. Hoewel er best wat kleine vis werd gevangen, maakte de karpers vandaag weer het verschil.

Henk van Reenen viste weer een prima wedstrijd. Hij wist als enige behoorlijk wat karpers te strikken en dat bracht hem vandaag ook weer de overwinning. Zijn twee wegingen gaven een totaal van maar liefst 34.100 gram. Zou die gast dan toch geheime dingen doen? Speciaal aas of voer hebben? Of gruwelijk veel geluk? De top drie werd verder gecompleteerd door Martijn van Omme (2e) met ca 6,5kg en Cor de Vlieg met zijn spiegelkarper.

Bij de jeugd hadden we vandaag helaas maar één deelnemer.
Evertjan Huttinga ging ook vandaag met een prijs naar huis door een laat grondeltje.