Visserslatijn 2 september 2023, Hoge Vaart Baardmeesweg

Dinsdag, 26 september 2023

Na een lange periode zonder wedstrijden waarin de meeste van ons even zijn weg geweest, mochten we ons op deze morgen weer melden bij het prachtige water van de Hoge Vaart. De opkomst kon best wel wat beter, wellicht moeten er nog wat mensen wakker worden na deze periode van vakantie.

De mensen die er wel waren hadden er in ieder geval zin in. De kanten van de vaart waren kort geleden gemaaid, dus bij het water komen ging wel, echter in het water was wel weer een behoorlijke strook planten te vinden, wat tijdens de wedstrijd voor behoorlijk wat overlast zorgde. Verschillende vissen werden verspeeld en vast komen te zitten in dit groen was ook niet moeilijk. Gerrit Donker en Henk van de Zande pakten de kop- en staartplek, wat blijkbaar vandaag niet persé de winnaar op ging leveren. Het hele stuk was namelijk goed bezet met veel voorn, baars en wat windes. Een prachtige visserij waarbij iedereen goed vis kon vangen.
Onze Mark ging tijdens de wedstrijd onfortuinlijk het water in, volledig ongepland stond hij ineens met zijn laarzen vast op de bodem van de vaart. Gered door zijn vader Coen viste hij met wat bij elkaar gesprokkelde droge kleding weer een prima wedstrijd en met ruim 6,5 kg werd hij tweede.

Henk van de Zande ving de eerste snoek van z’n leven.

Gerrit Donker wist toch ook weer een mooi beetje visjes te vangen, met 4625 gram werd hij vandaag 3e. Winnaar vandaag was Henk van Reenen met 9635 gram. Met nog één uitwedstrijd te gaan zijn de contouren in het klassement ondertussen aardig zichtbaar. Mark de Wilde staat er supergoed voor en het lijkt nog maar een formaliteit te zijn om voor het eerst kampioen senioren te  worden.