Visserslatijn 24 juni 2023, Breukelen

Zaterdag, 8 juli 2023

De tweede koppelwedstrijd van dit seizoen leverde vandaag weer een aantal gevulde bootjes op met niet alleen bergen hengelsportmaterialen, maar daartussen ook nog wat vissers. Vandaag ook mensen die er de vorige keer niet bij waren, maar we misten er ook een paar die de eerste pot lekker mee visten en we misten er ook enkele die nodig weer eens mee moeten gaan! Mochten er mooi-weer-vissers bestaan, die hadden vandaag in ieder geval niet thuis hoeven te blijven.

Echt genieten in de zon, voor sommigen zelfs te warm, zodat ze tijdens het vissen nog wat aan het draaien gingen met de boot. Vis werd er uiteraard ook weer gevangen. Breukelen levert ons de laatste jaren toch de best gevulde netten, hoewel het vorig jaar een dipje was. Vandaag waren er mensen (zoals Gerrit Donker) die echt hoognodig de bittere smaak van de voorgaande wedstrijden moest wegvissen.

Met meer dan 5kg voor hem vandaag was dat wel een veelvoud van het totaal van alle vorige wedstrijden dit jaar ; ) De vrije hengelkeuze deed Hans Budding besluiten de feeder te proberen; “…dat was eens, maar nooit weer”. Dick en Steffan Brehen visten samen ruim 7kg bij elkaar, waarvan Steffan het leeuwendeel met zijn werphengel wist te pakken. (3e koppel). Coen en Mark de Wilde zijn de laatste jaren heel moeilijk te verslaan en ook vandaag kwamen ze weer met bakken brasem aan varen. Mark met meer dan 17kg en Coen pakte de rest van de 27.345gram.

We hebben het helaas niet vastgelegd, maar het moet toch een mooi gezicht zijn geweest toen Coen op zijn onderbroekie zijn weggegleden hengeldelen aan de achterkant van het eiland uit het bruine water viste. De meeste vis aan die kant van het eiland zal wel fors last hebben gehad van hartkloppingen. Vader en zoon Van Reenen moesten lang zoeken naar een geschikt plekje, met een stukje eiland voor senior, maar na een klein tankje benzine erdoor heen getuft te hebben, vonden ze toch nog iets waar gevist kon worden. Ook Henk probeerde de werphengel een keer uit, maar Dick probeerde het met de vaste stok. Vandaag leverde dit een heel groot verschil op in de vangst, maar Dick kon zonder veel inspanning (1460 gram) met een prijs naar huis, want hij liftte mee op de vangst van zijn zoon, en dat was vandaag meteen genoeg voor de eerste plaats. Henk verbeterde het record in Breukelen door 33kg aan vis te vangen. Ook het koppelrecord is hiermee weer wat aangescherpt (34450gram). Een prachtig resultaat! Onder het genot van een hapje en drankje bij de Eerste Aanleg werden de prijzen uitgereikt en daarna vertrokken we weer naar de droge Veluwe.