Visserslatijn 24 mei 2023, Rosfles

Zaterdag, 3 juni 2023

Vandaag het eerste potje voor dit seizoen in de Rosfles, ons thuiswater. Mooi weer en goede opkomst dat waren in ieder geval wel pluspunten van de dag. Na het loten ging ieder al snel naar z’n stek om de boel in orde te maken

Ook vandaag weer verschillende vissers die gericht op de karper gingen vissen, maar door de slechte vangsten van de afgelopen dagen toch ook maar even een back-up voor kleine vis, mocht dat nodig zijn. Helaas moest vandaag alles uit de kast gehaald worden, en dan nog bleven de meeste leefnetten leeg. De sfeer was wel prima, vooral aan de voorzijde van de vijver waar Cees van der Oest en Cor de Vlieg een soort tweestrijd probeerden te beslissen in hun voordeel. Ze hadden daar meer schik dan vis. Cor niks, Cees 1 visje. Dat ene visje bleek bij het wegen echter al genoeg voor de derde plaats bij de senioren. Dick van Reenen pakte al vrij snel een kleine karper en aan het eind van de wedstrijd wist hij nog een paar kleine visjes te vangen, genoeg voor de tweede plaats (1440gram). Achterop zaten drie generaties Huttinga op een rij, genietend, maar helaas zonder vis. Rutger van Reenen zat naast zijn vader en die wist voor de junioren eerste te worden, omdat hij een kwartiertje voor het eindsignaal nog een baarsje wist te landen. Winnaar bij de senioren was vandaag Henk van Reenen. Van de miserabele aanbeetjes, die vandaag echt bijna niet te zien waren, wist hij er enkele te haken, maar daar zaten helaas ook twee dikke vissen bij die hij verspeelde. Eén mooie spiegel bracht hem uiteindelijk de overwinning. (3180gram)

Het blijft vissen, en geen vangen; dat is een bekend gezegde wat vandaag helaas weer pijnlijk duidelijk werd. Volgende keer beter!