Visserslatijn 15 april 2023, Breukelen

Maandag, 1 mei 2023

Onze tweede pot was dit jaar bedacht op één van de mooiste en meest visrijke wateren uit ons programma; Scheendijk Breukelen. Het was natuurlijk nog maar amper licht toen er al een grote groep rille vissers stonden te trappelen om het water op te gaan.

Vandaag hadden we er wat speciale koppels bij zitten doordat we twee nieuwkomers konden verwelkomen op dit water. Henk van de Zande viste vandaag met Martijn van Omme en Gerrit Donker kreeg Cor de Vlieg als maat. Mooi dat we er weer nieuwe actieve leden bij krijgen! Hoe meer zielen, hoe meer vreugd… Vandaag ook weer van Edenaren in ons midden, wat altijd weer een leuke versterking van het deelnemersveld is. Verder hadden we vandaag weer 3 vader-zoon koppels: Coen en Mark de Wilde, Evertjan en Dirkjan Huttinga en Dick en Henk van Reenen. Eigenlijk zou de opvoeding zo in elkaar moeten zitten dat dit gewoon een soort standaard is. Heel mooi dat het zo kan! We hebben natuurlijk nog meer van zulke koppels, maar die komen waarschijnlijk de volgende keer; tot dan Ben en Jacco, Dick en Steffan, Arnold en Hendrik Budding.

Al snel vond ieder zijn plekje in het prachtige gebied en gingen beaasde haken richting de bodem. Hier en daar ontstond er op de bodem een mooi voedseltapijt van lokvoer met wat maden, casters en wat ander aas. Al snel werd er wat gevangen en op sommige plekken werd nog een aardig resultaat geboekt, hoewel er ook koppels bij waren die beneden hun kunnen presteerden, maar dat vergeven of vergeten we wel weer! Rond 11uur draaide de wind en de vis ging massaal in de ankers, zodat er op de meeste plaatsen het heel moeilijk werd om nog wat te vangen. Het laatste uurtje kwam er gelukkig wel weer wat vis binnen.

Tijdens de weging kwamen we er wel achter dat er verschillende koppels toch nog een mooi beetje brasems had weten te verleiden. Leermeester Martijn van Omme met Henk van de Zande viste een knappe tweede plaats bij elkaar met 13285 gram. Coen en Mark de Wilde overklaste weer alles en iedereen met 20630gram. Van Harte gefeliciteerd!

Bij de Eerste Aanleg filosofeerden we nog heel gezellig over wat anders kon, beter moest en allerlei andere domme dingen en dat uiteraard onder het genot van een hapje en drankje. Tot de volgende!