Visserslatijn wedstrijd 8 oktober 2022

Maandag, 20 februari 2023

Laatste wedstrijd 2022 8 oktober 2022, Rosfles te Harskamp: Rosfles te Harskamp

Vandaag viste we alweer de laatste wedstrijd van dit seizoen. Echt zo’n lekker herfstpotje, ’s middags met een leuke groep deelnemers en zelfs twee jeugdleden. Uiteraard staat ook de erwtensoep weer op t programma, dus al vang je dan niks, hebt je toch een lekkere stop.
De vis reageert altijd overal op lijkt het: het weer, de tijd, en ook op de seizoenen. Dus afwachten weer of er wat gevangen kan worden. De tactiek en techniek kan bij deze vijver ondertussen doorslaggevend zijn, omdat het grote aantal aanwezige karpers telkens een grote invloed heeft op de uitslag. Tot de pauze werden er niet veel karpers gevangen, alleen Henk van Reenen redde het om de grote vissen te haken en te netten. Wel werden er verschillende kleine visjes gevangen. Veel kleine baars, posjes, grondeltjes en ook een verbazend groot aantal voorntjes werd vandaag verleid. Na de pauze, met heerlijke erwtensoep van ’t Pleintje, zagen we wat vissers bij Henk langs gaan om aas en voer te bietsen. Zou dat werken? Gerrit Donker, vandaag weer eens vissend op ons thuiswater, liet even zien dat dat best kon. Bijna meteen pakte hij brasem en karper. Dat maakte zijn middag nog beter. Verder was de vis vooral klein wat ter weging werd aangeboden. Martijn van Omme ving bijna 2,5kg voorntjes. Iedereen vis vandaag, dat gebeurd ook niet altijd.
Bij de jeugd Werd Evertjan Huttinga jr met 650gr eerste voor Rutger van Reenen die strak achter hem eindigde. Bij de senioren waren er tegoedbonnen van onze sponsor ’t Pleintje. Martijn eindigde als derde (2485gr), Gerrit Donker werd met 9250gr knap tweede, Henk van Reenen met kleine 15kg eerste.