25 juni 2022 Harskamp vs Schoterzijl in Breukelen

Dinsdag, 12 juli 2022

Al lang tevoren werd uitgezien en gespeculeerd over deze wedstrijd, waarbij niet de individuele prestatie op de eerste plaats stond, maar waar gaat dit jaar de wisselbokaal naar toe. Gaat deze weer mee terug naar de Harskampers of zijn de Friezen ons te slim af?

ieAl vroeg in de ochtend komt de gehuurde bus vol met friezen in Breukelen aan, uiteraard inclusief de traditioneel Friese koek. Na het vol laden van de bootjes met visspullen, en het wakker bellen van de koffiemaker genoten we van gebak met koffie.

Na het uitvaren zocht iedereen een mooi plekje, de tactieken en trucjes waren al uitgestippeld en besproken, leek het. Zelfs kreeg onze Gerrit Donker een Friese spion in de boot, waarschijnlijk om Harskamp ten onder te laten gaan. Gelukkig kent Gerrit zijn broer Erwin wel een beetje en maakte hij zich geen al te grote zorgen, al viste deze spion een geweldige wedstrijd (voor zijn doen). De vangsten bleven weer ver achter bij de hoge verwachtingen, wellicht wordt het tijd om de verwachtingen wat bij te stellen. Even goed een prachtige ochtend, waarbij iedereen wel vis ving, maar de scholen brasems lieten toch verstek gaan. Hier en daar werd er toch een platte gevangen. Mark de Wilde deed weer leuk mee en scoorde een twee, maar onze Hans Budding was dik de beste vandaag. Na aankomst bij de Eerste Aanleg werd er druk gerekend aan de uitslag. De drie gebroeders Donker, die het vandaag organiseerde en sponsorde, deden er alles aan om de uitslag zo te krijgen dat het een spannende wedstrijd leek geweest te zijn, maar de verschillen waren vandaag veel te groot. De beker gaat weer naar Harskamp en de winnaar van vandaag, Hans Budding mag hem vanaf nu een jaar poetsen. De punten voor de teams zullen de jongens uit Schoterzijl wel graag snel willen vergeten (Harskamp 58, Schoterzijl 117). De beste fries vandaag, Siem Vos, kwam maar met één missie, als we hem tenminste moeten geloven, en dat was Henk van Reenen verslaan. Dat lukte hem wel heel eenvoudig vandaag. Waarschijnlijk valt Siem de komende veertien dagen met een dikke glimlach in slaap, en dat is hem gegund!

Uiteraard werd er al meteen weer over een revanche gesproken voor volgend jaar, maar eerst genoten we nog van een uitgebreide barbecue met salades. Ondertussen moedigde Erwin Donker de serveersters aan om de glaasjes niet te lang leeg te laten. De prijzen voor 3 individuele vissers werden uitgedeeld en onder luid applaus ging de wisselbeker naar Hans Budding.

Hans, Erwin en Gerrit hartelijk dank voor alles!

Top vijf vandaag: 1e Hans Budding 9065 (H); 2e Mark de Wilde 8630 (H), 3e Siem Vos 5335 (S), 4e Coen de Wilde 3325 (H); 5e Dick Brehen 3285 (H)