Visserslatijn 4 juni, Breukelen

Maandag, 6 juni 2022

Onvergetelijk mooi daar in Breukelen, we gaan daar zo graag naar toe! Ook vandaag mochten we van de wedstrijdcommissie weer opdraven om eens even te kijken of er nog wat wilde bijten.

Vroeg het bed uit hebben we er wel voor over om het gebied bij de Braamakkers onveilig te maken. Helaas maar een klein aantal bootjes dit keer. De vis liet zich van de meest slechte kant zien op de meeste plekken, hier en daar wat voorn, een verdwaalde brasem, maar echt geen gekke dingen vandaag. De vrij stevige noordoostenwind maakte het ook niet echt zomers, maar in de loop van de dag konden we ons toch nog wat uitkleden.

Evertjan Huttinga viste, zoals gewoonlijk tevreden genietend, vandaag samen met zoon Dirkjan. Gerrit vermaakte zich weer prima met Dick van Reenen, tenminste als we afgaan op het geluid wat veel stekken verder nog was te horen. Ondanks de magere vangsten toch tevreden mensen, mooi toch? Rutger van Reenen en zijn vader hadden al snel besloten te verkassen en gingen (onder andere) bootjes bekijken op de Loosdrechtse plassen en vingen daar nog van bliekjes bij de enkele voorns en eenzame brasem die al in het net zaten. Ze hielpen twee vrouwen hun motor aan de gang en namen op de terugweg Coen en Mark op sleeptouw i.v.m. een eigenwijze motor. Soort ANWB, maar dan anders. Rutger en Henk bereikte met deze vis een tweede plaats met ca 3,5kg. Mark en Coen de Wilde wonnen vandaag wel heel ruim van de rest (ruim 11kg). De twee eerste koppels gingen naar huis met de tegoedbonnen van ’t Pleintje; dat wordt smullen! Bedankt!