Visserslatijn 23 april 2022, Breukelen

Woensdag, 4 mei 2022

Tweede wedstrijd alweer voor ons cluppie. Lekker naar Breukelen, de één komt daar voor de zon, de volgende voor de vis, en sommigen voor het hapje na de wedstrijd. Ieder heeft zo zijn eigen smoes om niet thuis te blijven in ieder geval.

Vandaag met 5 koppels een koppelwedstrijd, waarbij de zon de frisse oostenwind goed moest maken. Oostenwind betekend in Scheendijk wind dwars door de trekgaten, dus echt lastig vissen, vooral als de vis niet volgas bijt. Vandaag dus! Echt alles uit de kast halen om toch vis te vangen en ook nog eens de grote bonusvissen te strikken.

Hier en daar werd wel een platte gevangen, maar de grootte van de vis viel wel wat tegen. Dick van Reenen ving nog wel een paar brasems en al had zijn maat Gerrit dan iets minder, samen hadden ze genoeg voor derde plaats (8295gr) en voor zover we hen kennen, hebben ze zich ook wel vermaakt samen. Hans Budding ving wel verschillende brasems, zoveel zelfs dat broer en vismaat Arnold dacht dat hij het wel alleen af kon. Samen hadden ze toch genoeg voor de tweede plaats (11450gr).
Er was ook een winnend koppel vandaag, met maar 50 gram meer dan nummer twee, dat was vader (Henk) en zoon (Rutger) van Reenen.

Verschillende mooie voorns en een paar mooie brasems maakte hun toch al mooie visdag compleet. Ons juniortalent liet vandaag ook weer veel deelnemers (individueel) achter zich. Goed bezig Rutger! Om het even compleet te maken: Coen en Mark hadden vandaag samen ongeveer een zesde van hun beste wedstrijd vorig jaar (dat was ook extreem veel) en laatste koppel van vandaag word volgende keer waarschijnlijk wel eerste; denk je niet, Jacco en Rien? Na de wedstrijd bluften we nog wat na over de grootte van de gemiste vissen en testen we de catering, en daar was niks mis mee! Tot de volgende keer