Visserslatijn 9 april 2022

Dinsdag, 12 april 2022

9 april 2022, Eem te Baarn Nieuw seizoen met een vers programma: vandaag weer de eerste wedstrijd van onze hengelclub. Uiteraard gingen we vandaag weer met hoge verwachtingen richting Baarn om daar ons aas aan te bieden in het diepe, bruine water van riviertje de Eem.

Volgens de tamtam werd er al best aardig gevangen, veel voorn en ook de platten lieten zich pakken.
Helaas moest het kleine groepje vissers er al snel achter komen dat het allemaal nog niet van zelf ging.
Het weer klopte aardig met de voorspellingen: wind, korte felle buien en niet zo heel erg warm. Maar het meeste ging er langs natuurlijk!

De vangsten liepen schokkend uiteen! Coen viste op kop een prachtige wedstrijd met de feeder. Een prachtig net vol dikke brasems goed voor 26 kg, uiteraard heel ruim genoeg voor de winst. Klasse man! Zoon Mark probeerde hem te imiteren, maar zijn feedertop kon het tempo van die van zijn vader lang niet bij houden, toch een verdienstelijke tweede plaats met 10.600gram. De vissers met de vaste stok kregen nauwelijks beet, helaas. Zelfs de voorn was verdwenen. Henk van Reenen wist nog wel wat te vangen en werd met 2600 gram 3e. Ondanks weer en wind, een wegvliegende paraplu die Gerrit Donker vakkundig naar de bodem liet zinken, waren we toch blij weer even van huis te zijn geweest ; )

Brasems van Mark en Coen