Visserslatijn 25 september 2021, Breukelen

Dinsdag, 5 oktober 2021

Ze krijgen maar niet genoeg van: Breukelen! Steeds vaker naar Scheendijk, zelfs zo dat de wedstrijd die bedacht was om in de Eem te vissen ook maar vanuit het bootje werd gevist vandaag in het oude veenwingebied.

Helaas weer wat afmeldingen waardoor we de deelnemers op twee handen wel konden tellen. Hopelijk komt het nog een keer zo ver dat we een telraam nodig hebben voor het aantal deelnemers. Vandaag dus een klein groepje, maar wel super gemotiveerd! Onder heerlijke omstandigheden visten we deze laatste uitwedstrijd van dit seizoen.

Als snel werd er overal vis gevangen en ook de dikke vissen waar steeds meer gericht op gevist gaat worden lieten zich vandaag vangen. Hoewel de brasem zich niet zo makkelijk aan de wormen liet vangen, konden ze mais, maden en casters toch slecht links laten liggen.

Na een prachtige ochtend verzamelden de bootjes met hun schippers bij het weegeiland en kon de vangst worden gewogen. 5 vissers haalden de dubbele cijfers en met het gemiddelde gewicht per deelnemer van ca 9 kilo hadden we een prachtig resultaat.

Bij jachthaven De Eerste Aanleg werden onder het genot van een hapje en een drankje de prijzen uitgereikt. Rutger van Reenen viste als enige voor de junioren dus was hij automatisch eerste en laatste. Van Reenen Bouwbedrijf sponsorde deze keer de prijzen en er was voor elke deelnemer prijs. Mark de Wilde was weer niet bij te houden vandaag en ging dus met de eerste prijs naar huis (ruim 20kg), Henk van Reenen werd tweede met 13,5kg en Martijn van Omme (3e met 11930gr) bleef Gerrit Donker (11680gr) en Coen de Wilde (11360gr) maar net voor.