Jaaroverzicht 2020

Dinsdag, 22 december 2020

Beste leden, Na elk visseizoen kijken we in de laatste maand van het jaar als bestuur met de leden in een jaarlijkse ledenvergadering terug op de afgelopen periode. Zoals u wellicht begrijpt kan dat dit jaar door de geldende regels m.b.t. het coronavirus niet op de gebruikelijke manier plaatsvinden. Daarom hierbij van ons een kort bericht.

Kort financieel verslag van onze penningmeester:

Ondanks de corona hebben we een financieel gezond 2020 achter de rug.

Dit was mogelijk doordat het aantal leden met 20% is gestegen, alleen in 2017 was de stijging (23%) en daarmee hoger dan in 2020.

Vanaf 2016 zien we dat het aantal leden steeds stijgt, we hopen dat deze trend zich doorzet in 2021.

Actieve vispassen per jaar :

• 2015 - 149
  • 2016 - 127
  • 2017 - 156
  • 2018 - 186
  • 2019 - 210
  • 2020 - 252

De vereniging heeft een deel van het budget voor de vijver gebruikt voor de versterking van de vijverkant d.m.v. nieuwe beschoeiing en heeft daarmee ook het loopgemak verbeterd.

De wedstrijdkosten liggen iets hoger omdat we extra “buitengaatse activiteiten” hebben gehad, zoals de Berenkuil, 3x bootvissen in Breukelen en een wedstrijd met Schoterzijl.

Ook hebben we, voor het bijvoeren van onze karpers, extra voer (van betere kwaliteit) ingeslagen.

Ondanks deze extra kosten, die overigens ook zo begroot waren in ons budget voor 2020, hebben we toch 24% geplust. De stijging van het aantal leden konden we natuurlijk niet begroten en dat heeft de extra gemaakte kosten in de schaduw gezet.

We hebben ook een mooi financieel saldoverloop gezien in 2020 en daarmee is de financiële huishouding van onze vereniging goed, robuust en gezond te noemen.

Voor 2021 willen we graag deze gezonde financiële lijn met jullie doorzetten.

We hopen vooral dat we jullie dan in goede gezondheid bij de vijver of tijdens de wedstrijden terug mogen zien.

Activiteiten:

We kijken terug op een seizoen waarin de meeste activiteiten zijn afgelast. Toch hebben we nog wat kunnen organiseren waaronder wat leuke uitjes. Verslagen en uitslagen zijn op onze website terug te vinden. We hopen dat we het komende jaar elkaar weer tijdens de competitie en andere activiteiten ontmoeten.

Vijver en onderhoud:

Afgelopen voorjaar hebben we tijdens de onderhoudsdag vooral onze aandacht gegeven aan de kanten en taluds.
Verder is er weer wat vis uitgezet. Helaas hadden we tijdens het voorjaar toch weer last van uitval van een gedeelte van het karperbestand.

Alle vrijwilligers hartelijk bedankt voor de inzet voor onze vereniging. Er is vooral door de enkele actieve vrijwilligers een berg werk verzet zodat we in een schone omgeving konden vissen.

Namens het hele bestuur wensen we u het allerbeste toe en we hopen elkaar weer vissend te ontmoeten aan de waterkant.

Met vriendelijke groet,

Henk van Reenen