11-7-2020, Hoge Vaart bij Trekkersveld Zeewolde

Dinsdag, 14 juli 2020

Na een week met buien en behoorlijk wat neerslag een mooie droge ochtend aan de waterkant van de Hoge Vaart, heerlijk!

Als rond half zeven werden de stekken geloot en werden de slechte berichten over de vangst van de afgelopen dagen doorgenomen; weinig hoopgevend. Maar dat mocht de pret niet drukken. Hengels uitpakken en gaan. Na een goede start -op de meeste plaatsen werd meteen vis gevangen- zakte op de meeste plaatsen de aanbeten fors terug.
Er zat veel kleine vis, bliekjes, voorntjes, grondels, en baarsjes, maar ook hele grote! Mark de Wilde werd 4x geteisterd door een hele mooie snoek, die hij ook vist te landen. Een vis van ca 1 meter! Jammer voor hem dat dit niet bij de vangst mag worden opgeteld. De enige mooie brasem werd door Coen gevangen en daarmee werd hij deze wedstrijd eerste (3780gram). Dick van Reenen, zo snel tevreden dat hij niet de ambitie heeft om de top 3 te halen, viste vandaag toch een knappe 2 (3425 gram), zijn zoon Henk mocht ook aansluiten in de top 3 (2275 gram). De vangsten waren niet om over naar huis te schrijven, maar over het traditionele afsluitende hapje bij de Houtsnip wel!