UPDATE: 30-06-2020 activiteiten mogen weer vanaf 01 juli

Zaterdag, 27 juni 2020

Per 1 juli wordt er een volgende stap vooruit gezet in de corona-aanpak. De Rijksoverheid heeft aangegeven dat we van een ‘intelligente lockdown’ naar ‘ruimte met regels’ gaan, met algemene regels voor binnen en buiten. Die blijven nodig, want het coronavirus is zeker niet verdwenen.

Voor alle leeftijdsgroepen geldt dat zij normaal spelcontact mogen hebben. Tijdens trainingen en wedstrijden hoeft bij contactsporten geen 1,5 meter afstand te worden gehouden. Hierdoor zijn ook wedstrijden weer mogelijk.

Voor de hengelsportverenigingen betekent de versoepeling dat nagenoeg alle activiteiten vanaf 1 juli weer mogen. Alleen de organisatie van grote vergunning-plichtige evenementen, zoals de organisatie van een WK door Sportvisserij Nederland, blijft tot 1 september verboden.

De volgende basisregels zijn nog steeds van kracht:

Heb je klachten: blijf thuis en laat je zo snel mogelijk testen
Ben je 18 jaar en ouder: houd 1,5 meter afstand van anderen
Was vaak je handen;
Werk zoveel mogelijk thuis;
Vermijd drukke plekken en reis zoveel mogelijk buiten de spits.