Visserslatijn Zaterdag 14 september 2019, Breukelen

Vrijdag, 27 september 2019

Prachtige dag met het mooiste nazomerweer op deze tweede zaterdag van september. Alsof de commissie het wist dat het zulk mooi weer zou worden! Tijdens de opkomst van de zon arriveerden de vissers in Scheendijk om bij jachthaven de Eerste Aanleg een bootje vol te laden met allerlei spullen die iets met vissen en vangen te maken zou kunnen hebben. Super gemotiveerd gingen de meeste koppels om kwart voor zeven op zoek naar een stek. Cees en Jaap kwamen wat later, zij zouden de rest nog wel inhalen wat vangst betreft volgens hun theorie.

Eenmaal op de stekken gearriveerd duurde het niet lang of de antennes van de dobbers verdwenen onder het oppervlak. Verschillende koppels vingen topgewichten, verbraken hun persoonlijke records, maar ook diegenen die niet mee konden komen met de top van deze pot, kon genieten. Vooral de brasem was goed los op de meeste plekken. Dat was blijkbaar ook weer de vis die het verschil moest maken! Bij de weging werd 12,5 kg en ruim 15kg aangeboden wat heel wat keren makkelijk de winst had kunnen zijn. Vandaag kwamen deze uitslagen niet in de buurt; Evert Jan Huttinga viste een bizar goede pot, nog nooit zo gezien! Al glunderend van oor tot oor bood hij samen met Gerrit Donker (zoals gewoonlijk glimmend op de plaats waar vroeger zijn haar zat) bijna 20kg vis aan. Maar dat was het nog niet, want Mark de Wilde samen met zijn vader Coen kon vandaag echt even niemand bijhouden: met 20330 gram wonnen zij deze pot. Kortom een prachtige visdag met mooie vangsten, maar één ding klopte niet: de theorie van Cees en Jaap.

Koppeluitslag:
1.Mark/Coen 20.330 kg
2.Gerrit /Evertjan 19.565 kg
3.Arnold /Hans 14.710 kg
4.Dick /Henk 12.480 kg
5.Jaap /Cees  4.145 kg

De wedstrijd werd gesponsord door Heiwegen Hengelsport Otterlo en ook de (voer)prijzen voor de twee winnende koppels werden geschonken