Visserlatijn 31 augustus 2019, vijver A30 Ede

Zondag, 1 september 2019

De zomervakantie is afgelopen, en niet alleen de scholen moeten weer beginnen, maar ook de visclub ontwaakt weer uit het zomerreces. In de laatste weken is er natuurlijk wel gevist en er zijn sterke verhalen genoeg van bakken vis die zijn gevangen door de verschillende aanwezige vissers deze ochtend. Maar vandaag gaat er gewoon weer een wedstrijdje gevist worden in de vijver in de woonwijk Kernhem in Ede. Een vijver met een bijzonder model, maar ook met een bijzondere visstand! Het barst er van de voorn en karper en op de één of andere manier planten ze zich ook super goed voort gezien de grote hoeveelheid kleine karpertjes. Vandaag aan ons de eer om er een stevig netje vis uit te takelen!

Coen had de boel goed voorbereid; waar nodig prachtige stekken gemaakt, bordjes geplaatst en het banner van de visclub wapperde bij aankomst al. Volgens de berichten was het kommetje aan de voorzijde van de vijver garantie voor een goede vangst dus een beetje kunnen loten moest ook maar weer een beetje invloed hebben op de uitslag. Om zeven uur maakte iedereen zijn spullen klaar op de aangewezen stek en kon er om half acht worden gevist.

Echt overal was vis te vangen en zowel de senioren als de 3 jeugdleden vingen al gauw de nodige karpertjes en voorns. Arnold Budding had zijn zoontje Hendrik meegenomen –een echte kampioen- en deze ving in een hoog tempo veel vis (3360gr). Gebroeders Richard en Rutger van Reenen hadden het nakijken hoewel Richard nog wel verschillende senioren overklaste met dik 2 kg en Rutger ook niet te klagen had over zijn netje visjes (630 gram). Hendrik ging met een gevulde Sensas voeremmer naar huis en voor Rutger en Richard was er een geldprijs.

Bij de senioren werd er ook overal gevangen, hoewel de grote karpers zich lastig lieten pakken. Martijn van Omme, Steffan Brehen en Arnold Budding vingen ze wel, maar er werden er ook verschillende verspeeld. Vooral op de plekken waar de vis makkelijk tegen het eiland het riet in kan, wisten ze zich super snel vast te zwemmen aan de overkant, slimme vissen! Edenaar Arnold Budding was iedereen de baas vandaag, met een aantal stevige karpers en wat kleinere vis viste hij 7030gram bij elkaar. Henk van Reenen vissend op de lange zijde naar achteren, kon de grote vis ook maar moeilijk pakken en schakelde na een lastige start over op de kleinere vis op snelheid en dat leverde hem een tweede plaats op (6750gram). De top drie werd gecompleteerd door Martijn van Omme, die vooral met paste karpers ving aan de voorzijde van de vijver (6255gram). De prijzen waren vandaag geschonken door onze sponsor ’t Pleintje, dus levert dat weer een heerlijk stukje kwaliteitsvlees op! Ondanks dat niet iedereen prijs had, waren de meesten dik tevreden met de gevangen vis en het prachtige weer

.