Een unieke viservaring op de Rosfles.

Vrijdag, 30 augustus 2019

Een unieke viservaring van één van onze leden!! Zit je zondagmiddag, 18-08-2019, te vissen in de visvijver in Harskamp, vang je eerst een schubkarper van 72 cm en twee spiegelkarpers van 53. Daarna kreeg ik een karper aan de lijn die voor het elastiek van mijn hengel te sterk was en dus het hele spul meenam. Dus klaar met vissen, dus dat was balen.

De volgende dag ging ik kijken en zag de kurk de hele vijver doorgaan met het elastiek er nog aan. Na in de loop van de dag het elastiek er weer op was gezet besloot ik ’s avonds het nog een keer te gaan proberen. En het eerste wat ik zag was weer de kurk met lijn met vis die de hele vijver doorgaat. Na het stekje klaar te hebben gemaakt en gevoerd te hebben was mijn verbazing groot dat de kurk ineens op mijn plaatsje lag en ik besloot om met mijn hengel het simmetje er achter te gooien en dat lukte precies op de goede plaats achter het kurkje en kon ik de strijd met hem aangaan. Hij gaf zich weer niet gewonnen en na een strijd van 20 minuten kon ik met behulp van een aardige man de vis in mijn netje vangen. Het bleek een schubkarper van 75 cm. Dus dit was een vis die geen afstand kon nemen van mij. Het leek of hij echt op mij had gewacht. Intussen zwemt hij weer lekker rond.

Vond dit toch wel iets waar ik heel gelukkig van werd. Wat ik er mee probeer te zeggen: er zaten zoveel mensen te vissen, maar hij stopt precies bij mij en dat vond ik uniek.

ps. : Vsvereniging de Goudwinde bedankt voor het plezier dat ik heb beleefd.

Cor de Vliet, Waddinxveen.