Visserslatijn 12 juni Proosdijvijver Ede

Zaterdag, 15 juni 2019

12 juni 2019, Proosdijvijver Ede Weer een avondwedstrijd op een vijver. Voor de senioren en jeugdleden vissen we elk seizoen weer een paar keer op een vijver in de buurt. Vanavond was de proosdijvijver aan de beurt. Deze prachtige parkvijver in Ede heeft de laatste jaren bewezen dat er best wat kleine vis te vangen is en dat vooral bonusvissen zoals brasem en karper vaak de top in de uitslag maken.

Vanavond was de heftige regen van de afgelopen middag weg en het werd best aardig weer. De enige spettertjes kwamen door de wind van de fontein. Vissen vangen viel weer niet mee vandaag. Ongelofelijk kleine aanbeetjes, de kleinste dobbertjes wilde nog amper onder. Karper liet het afweten, maar er werden wel wat brasempjes gevangen, die ook vandaag voor de prijzen zorgden. Cees van der Oest viste vandaag een beetje vis bij elkaar wat zorgde voor de hoofdprijs (1395gram). Hij kan zijn laatste keer dat hij won, misschien wel geen eens meer herinneren! Maar zo maar op eens uit het niets, was hij er weer. Tweede werd Arnold Budding met een kilo vis en de derde plaats was voor Henk Oskam. De prijzen kwamen dit keer van slagerij ’t Pleintje.

Bij de junioren was het niet echt spannend, alles bij elkaar één jeugdlid; waar zitten die andere gasten?? Rutger van Reenen ving wat kleine voorn en won dus van niemand, en toch werd hij eerste en ging met een mooie prijs naar huis die beschikbaar gesteld is door Van Omme.

In het klassement is het een chaos, iedereen kan nog winnen en laatste worden. Wat dat betreft kunnen er de aanstaande wedstrijden ook nog best wat nieuwe vissers bij, kom maar op!