Visserslatijn 4 mei Breukelen

Donderdag, 16 mei 2019

4 mei 2019, Breukelen De eerste zaterdag van mei was volgens het wedstrijdprogramma de dag om de hengels weer te pakken en de wateren van Scheendijk te laten zien. Uiteraard één van de mooiste wateren uit het programma, waar je nooit genoeg van krijgt. Het weer zou volgens de voorspellingen nagenoeg alles laten zien; kou, regen, wind, hagel, zon en er was zelfs kans op onweer. Gelukkig viel het weer reuze mee, het grootste gedeelte van de dag was het zelfs aangenaam in het bootje. De wind zorgde ervoor dat de twee buien die overkwamen in een rap tempo verdwenen.

Nadat iedereen een mooi stekje had opgezocht kon het vissen beginnen. Uiteraard zat er ook vandaag weer een groot verschil tussen vissen en vangen. ’t Was echt moeilijk om ze goed aan de gang te krijgen en de meeste vissers moesten het ook vandaag vooral met kleine vis doen. Hier en daar werden wel wat halfwas brasempjes en bliek gevangen, maar op de meeste plekken was de grote brasem lastig te vangen.

Koppel Budding (Arnold met zijn zoon) hadden samen een mooi netje vis wat hen de derde plek opleverde. Vader en zoon De Wilde is ook elke keer weer een gevaarlijk koppel, de meesten moesten in hen ook vandaag de meerdere erkennen en zij visten samen bijna 7,5kg vis bij elkaar. (ze hadden de afgelopen week wel even geoefend, dus met minder waren ze wellicht ook niet tevreden geweest). Zoals elke keer weer was er ook vandaag een winnend koppel. Gerrit Donker, die voor deze gelegenheid partnerruil had gedaan, en Henk van Reenen wisten als enige koppel de dubbele cijfers te halen. Met maar liefst 16.640gram wonnen zij deze wedstrijd. De andere partnerruilers, Evertjan Huttinga en Dick van Reenen kwamen helemaal niet opdagen om te wegen. Waar zaten die gasten nu weer? Via de telefoon kwamen we te weten dat ze het weegeiland niet konden vinden. Het mooie was dat ze juist op het weegeiland hadden zitten vissen en na het vissen weggevaren waren om de weegplek te zoeken. Een wat andere variant van “zoek naar het paard, maar zit er op” Uiteindelijk kwamen ze gelukkig toch bij de jachthaven aan om het nog even lekker af te sluiten!

De wedstrijden in Breukelen zijn dit jaar losse koppelwedstrijden die niet meetellen voor de competitie. De prijzen (voerpakketten) voor de eerste twee koppels zijn beschikbaar gesteld door sponsor Heiwegen Hengelsport. De complete uitslag, tussenstand en het complete wedstrijdprogramma is op onze website te vinden.