Visserslatijn 30 maart 2019

Maandag, 8 april 2019

30 maart 2019, Eem te Baarn Na een lange periode van rust voor de meeste hengelaars was het deze dag de eerste wedstrijd van het nieuwe seizoen. In het prachtige water bij Baarn werden de stekken uitgezet door Coen en Mark die zoals gewoonlijk weer vroeg paraat waren om de nodige voorbereidingen te doen.

De meeste vissers van het afgelopen seizoen waren ook nu paraat, en na een ingewikkelde zoektocht voor een parkeerplaatsje kwam iedereen toch uiteindelijk bij het stukje wat Daatselaar word genoemd. Werkelijk prachtig, diep viswater met daarboven de rijzende zon. Zonder te vissen zou je hier ook al kunnen genieten, maar het echte genot komt toch pas los als het uiterste stukje van de antenne van je dobber het water inzakt! Fantastisch, elke keer weer. Een stuk of vier, vijf man had al geoefend de afgelopen week en er was redelijk vis gevangen, dus met deze informatie was de verwachting ook wel weer wat aan de hoge kant. Vandaag bleek toch op de meeste plekken dat vissen echt wel wat anders is als vangen. Echte dikke brasems hebben we niet gezien, wel hele mooie voorns en winde. Vandaag waren, zoals wel vaker het geval op zulk water, de kop- en staartstek niet te verslaan. Op kop deed Mark de Wilde het heel goed, hij viste iedereen er uit en won met 5880 gram. Henk van Norden, die het staartnummer had getrokken werd tweede met 4680 gram en het winnende trio werd gecompleteerd door Henk van Reenen die midden in toch nog ruim 36 ons wist te vangen. De top drie werd door onze sponsor ’t Pleintje beloond met een tegoedbon voor een heerlijk stukje vlees. Hartelijk dank!

Hoewel de vangsten niet super waren, hebben we het hierdoor wel wat makkelijker om dit de volgende keer te verbeteren. Iedereen had vandaag een mooie stek, iedereen had vis en iedereen had zon, een prachtige dag! Het volgende potje staat gepland op 13 april in de Rosfles.