Visserslatijn 29 September 2018, Hogevaart

Woensdag, 24 oktober 2018

29 september 2018, Hoge Vaart Zeewolde. Laatste zaterdag van de maand en ook de laatste uitwedstrijd van het seizoen. Wat gaat de tijd toch snel! Een pas begonnen seizoen is bijna voorbij, maar deze ochtend moest er nog wel wat gebeuren. Voor de één om nog wat goed te maken in het klassement, maar voor de meeste vissers gaat het natuurlijk om een lekker ontspannen potje vissen met een lekker netje vis.

De smoezen dat het niks werd deze dag, waren er al: nachtvorst, wat het vaak echt lastig maakt, helder water en ook het oude gezegde van de zon en maan: ‘…als zon en maan aan de hemel staan, is het met vissen gedaan!’ Uiteraard beginnen we optimistisch, maar dat was van korte duur. Alleen het eerste uurtje werd er hier en daar wat vis gevangen, maar naar dat de stroming ook nog eens sterk verminderde, was het bijna onmogelijk nog een aan beetje te forceren. Wat een gedoe zeg….

Coen de Wilde haalde de uitslagen van vorig jaar er even bij: er werd toen goed gevangen(zelfde tijd van het jaar op dezelfde plek). Het blijft bizar dat er zulke wisselende resultaten behaald worden. Toch waren er ook vandaag winnaars en verliezers. Overigens zijn verliezers bij onze club de winnaars in opleiding, dus is er hoop! De vangst was schandalig: Henk van Norden werd eerste met 8 visjes (560 gram), Coen tweede met 2 visjes (395 gram) en Dick Brehen met 290 gram derde. Rond uit droevige vangst, maar gelukkig kwamen we op de terugweg langs de Houtsnip bij Speuld, en wat we daar kregen maakte veel goed! Bij dat eettentje zijn er altijd maar twee winnaars, en ook altijd dezelfde: de eerste staat te bakken achter de frituurpan en de tweede is winnaar eten: kampioen Gerrit Donker!

Er rest nog één wedstrijd in ons thuiswater de Rosfles. Zaterdag 13 oktober proberen we daar nog wat te vangen en uiteraard komen we daar dan ook voor een bakje snert.