Visserslatijn 15 september 2018, Ede

Dinsdag, 25 september 2018

15 september 2018, Ede Een vijver ontdekken die bomvol karpertjes en voorn zit, dat wil je gewoon meemaken. Eén van ons deed dat: een vijver in Ede, haast maagdelijk met zoveel vis dat je er niet langs kunt lopen of je ziet er allerlei tekenen van de aanwezige vissen. De wedstrijdcommissie meende toch daar maar eens te moeten vissen met de club vooral na de vangstmeldingen van enkele (bestuurs)leden, die werkelijk met prachtige verhalen kwamen!

Op zaterdagmorgen 15 september moest ook de reporter vroeg op, om mee te gaan met die gasten van de hengelsportvereniging, want natuurlijk moest er zo nodig weer wat over geschreven worden. Blijkbaar wisten de hengelaars niet dat het zo kon tegenvallen! De verwachtingen waren ook te hoog waarschijnlijk, maar de vis deed ongekend moeilijk. Hier en daar werd een karpertje of voorn gevangen, maar over het algemeen beten ze slecht. Uiteraard waren er wel weer enkele mooie vissen; twee karpers (waarvan één van meer dan 2kg) werden gevangen door Martijn van Omme, maar verder was het vooral klein spul. Het weer was goed en je zat er best lekker, maar we kwamen echt niet in de buurt van de verwachtingen. Er waren nog wel wat speciale momenten bij Richard van Reenen en Martijn van Omme die beide het water ingingen om hun hengel te redden. Richard kleedde zich even uit voor deze gelegenheid tot op zijn zwembroek, maar Martijn ging met z’n driedelig kostuum tot onderkant stropdas de plomp in. Bijzondere manieren hebben die gasten!

Aan het eind van het potje werd er gewogen en zoals gewoonlijk waren er vandaag ook weer winnaars. Bij de senioren werd Martijn eerste (4840 gram) gevolgd door Mark de Wilde met 4315 gram en Henk van Reenen werd derde met ruim 3,5 kg. De tegoedbonnen waren vandaag gesponsord door Plus Pater, dat betekend voor de winnaars een minuut gratis winkelen (wel langzaam lopen dan uiteraard) Bij de jeugdleden ging de strijd tussen gebroeders en Gerben Schut en laatgenoemde overklaste de Van Reenens, dus Gerben (380gram) met de hoofdprijs naar huis. Richard werd met 370gram tweede en Rutger van Reenen werd derde met 185 gram.

Met nog twee wedstrijden te gaan kan er nog van alles in het klassement gebeuren. Wie wordt dit jaar jeugdkampioen? En wie word eerste in de twee competities van de senioren? Volgende wedstrijd is bij de Hoge Vaart, waarna we de laatste wedstrijd als snertwedstrijd bij de Rosfles houden. Tot dan!