Visserslatijn 14 juli 2018, Hoge Vaart te Zeewolde

Donderdag, 2 augustus 2018

14 juli 2018, Hoge Vaart te Zeewolde Genieten; dat is echt wel belangrijk! Zou iedereen nog wel weten hoe dat moet? Zaterdags vissen vergroot in ieder geval de kans dat je ga genieten. Op deze vroege ochtend waren er een paar die genoten van hun nachtrust, zelfs zo lang dat ze zich versliepen voor een hele mooie wedstrijd aan de Hoge Vaart.

Martijn van Omme en de jarige Jasper van den Brink kwamen wat later, maar ook vandaag gold beter laat dan nooit! Heerlijk weer, schitterend water en mooie stekken tussen het riet. Met een man of 12 viste we vandaag een potje op dit goed gevulde water. Een stevige stroming zorgde er voor dat de dobbers snel richting de sluizen wilde, maar gelukkig gingen ze vandaag ook lekker onder. Vooral de aanwezige voorn liet zich heerlijk vangen en iedereen kon daar vandaag van meegenieten. Natuurlijk zijn er wat uitschieters en loten we allemaal graag kop of staart, maar de winnaars kwamen daar vandaag niet vandaan. Heel wat voorns werden verleid met maden en casters, maar de grootste voorns werden met maïs verleid.

Om brasem te vangen, moest je wel wat trucjes uithalen leek het. Door de stroming was het lastig om het aas stil aan te bieden, maar Dick Brehen en Henk van Reenen slaagden daar toch wel in en zij wisten nog wel wat brasem te vangen al waren het geen reuzen. Voor de prachtige prijzen door Wikro beschikbaar gesteld, was natuurlijk wel animo, maar al had iedereen wel genoten van het vissen en het mooie weer niet iedereen had prijs. Wellicht krijgen we ooit nog zo’n geweldige sponsor ; ) De top drie deze dag: 1e Henk van Reenen 7760gram, 2e Dick Brehen 6870gram en 3e Mark de Wilde met 5670gram.

En nu even vakantie! Kan de subtop zich voorbereiden op de laatste vier wedstrijden! Want oefening baart kunst!