Visserslatijn 12 mei 2018, Proosdijvijver te Ede

Vrijdag, 1 juni 2018

12 mei 2018, Proosdijvijver te Ede Vijverwedstrijdje nummer twee. De eerste was voor de meeste vissers een teleurstelling, want helaas gaf de Rosfles een klein maandje geleden niet wat het moest doen. De enkele vissen die gevangen werden, gaven ons weinig moed en de meeste vonden het dan ook niet erg dat we het tweede potje naar Ede reden. Op de prachtige parkvijver waren de stekken uitgezet door de wedstrijdcommissie en na de loting kon iedereen zijn spullen in gereedheid brengen.

Dit keer deden er gelukkig weer wat jeugdleden mee! De drie vissers die bij de jeugd mee visten konden natuurlijk nog best een paar concurrentjes gebruiken, maar het was al beter als vorig seizoen. Deze aanstormende talenten lieten deze ochtend ook zien, dat als er kansen zijn om vis te vangen, dat ze die kansen ook benutten! Gerben Schut en Rutger van Reenen vingen hun eerste officiële wedstrijdvissen, heel stoer! Rutger ging als een speer, hij zong en neuriede vaderlandse liederen en ondertussen verdween de ene na de andere voorn in zijn leefnet, prachtig! Zijn grote broer Richard kon hij net niet verslaan, omdat deze een redelijke bliek wist te strikken en zodoende eerste werd bij de jeugd. Gerben ontving de derde prijs voor zijn 85 gram, Rutger werd tweede (205 gram) en Richard won het potje met 530 gram

Bij de senioren was het armoe om het maar zo te zeggen. Hier en daar werd een voorntje gevangen en de enkele blieken, waar je amper het schepnet voor hoefde te gebruiken waren voor vandaag al de bonusvissen! Toch komt kwaliteit wel vaak weer boven drijven; Hans Budding maakte korte metten met de concurrenten en schraapte 1285 gram van de bodem. Dick Brehen werd tweede met ruim elf ons en Coen de Wilde bleef Henk Oskam net voor, zodat de top drie niet uit alleen maar Edenaren bestond. Pfff, met 940 gram het podium op en de eer redden; waar blijven de megavangsten? Wellicht over twee weken in de Eem?

.