Sluiting "De Rosfles" door brandstichting.

Zaterdag, 8 augustus 2020

Tot nader bericht is het verboden om zich op het Defensie, lees "De Rosfles" terrein te begeven. Zie onderstaand bericht en de aankondiging. Geacht bestuur HSV De Goudwinde, overige (indirect) betrokken, allen, Helaas is er een escalatie ontstaan, na het recente contact over de overlast en andere zaken omtrent o.a. de visvijver. Er is brandstichting geconstateerd op het terrein van ISK (defensie) en dat is onacceptabel en met deze hitte/droogte zeer gevaarlijk bovendien. Derhalve neemt defensie per direct maatregelen. De afzetting wordt/is vandaag, vrijdag 7 aug 2020, geplaatst. Op de afzettingen wordt bijgevoegde aankondiging opgehangen, ter info aan alle wandelaars en overige. Naast de bereikbaarheid in de aankondiging is bereikbaar: Officier van Dienst (OvD) ISK buiten bedrijfsuren 06-23096936. Daarnaast is de bewaking van GWK (kazerne) Harskamp op de hoogte. Als iemand een bijdrage kan leveren aan de opsporing van de daders van deze brandstichting of de veroorzakers van de algemene overlast kan/wil melden, weet u ons te vinden.

Aankondiging:

Sluiting openbare terreindelen Infanterie Schietkamp

In verband met lopend onderzoek naar brandstichting voortkomend uit een illegaal kampvuur in de nacht van 5 op 6 augustus 2020 zijn tot nader order alle openbare terreindelen, terreindelen met beperkte openstelling en vergunningsplicht alsmede de blauwe palenroute gesloten voor een ieder.

De dreiging van de openbare orde, de veiligheid van omwonenden alsmede de schade aan de natuur en inrichting van het ISK noodzaken deze maatregelen.

Indien u beschikt over informatie/inlichtingen m.b.t. deze zaak wordt u verzocht contact op te nemen met brigade KMAR Veluwe op 055-5774444.

Harskamp, 6 augustus 2020,

Commandant Infanterie Schietkamp,